Naam gebruiken voor ander geslacht die je al bij eerdere kinderen in gedachte had?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MLkids, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze jongensnaam staat nog! Mocht er een tweede komen en het is een jochie, geen twijfel over mogelijk.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben het met je eens.

wij hebben echt gewacht met namen bedenken tot we wisten wat het geslacht was, vandaar dat we geen meisjesnaam hebben. Het scheelde ook de helft aan namen bedenk stress:D
    maar ik vind het best kunnen om de eerder bedachte naam van het andere geslacht alsog te gebruiken.

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Wij gaan ook de reserve jongensnaam van onze dochter gebruiken. Het is nooit haar naam geweest, wij wisten vanaf de 20 weken echo dat zij een meisje was. Maar ik wou toen toch een jongensnaam achter de hand hebben. Stel dat de echoscopist een piemeltje over het hoofd had gezien ;) Die naam hebben we volgens mij niet met iemand gedeeld, maar dat weet ik niet zeker meer.
    Nu geen reserve meisjesnaam, want we weten het geslacht nu na een vlokkentest.

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Als er hier ooooit nog een kindje komt, wat ik nie denk, heb ik de namen al ja :)

5. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Wij hebben dat wel gedaan. De jongens naam die we bij mijn dochtera hadden zo heet mijn zoontje nu. De tweede naam is wel aders. De meisjes naam die we bij mijn zoon hadden zou ik nu nooit meer kiezen. Was toen ook niet de naam.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hadden hetzelfde als jij.

Wij hadden bij Milan een meisjesnaam bedacht, die we nog steeds heel mooi vinden, maar het was niet Isabelle, en zo heet onze dochter dus.

7. Luja

Luja Niet meer actief

Als wij een jongetje krijgen dan is er grote kans dat hij de naam krijgt die we klaar hadden voor de tweeling ( het zijn twee meiden geworden). Juist omdat wij jongensnamen zo vreselijk moeilijk vinden, en deze naam dus door allebei erg leuk gevonden werd.

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Wij hadden voor een jongen maar 1 naam bij de zwangerschap van onze zoon en hadden wel een lijst met meidennamen maar nooit zat DE naam ertussen. Het bleek een jongetje en dus bij deze zwangerschap hebben we de lijst erbij gepakt en gekeken welke namen ons bij de meidenlijst nog aanstond... Nou geen een haha. Binnen de eerste 8 weken hadden we waarempel 1 jongensnaam en 2 meidennamen waar we volledig achterstaan en nu nog staan. Het bleek een meisje en de naam die overblijft wordt net als de jongensnaam nooit verklapt, want mochten we ooit een 3e mogen krijgen dan gebruiken we die namen.

9. Eliesje

Eliesje Lid

22 apr 2012
    83
    2
    8
    Vrouw
    Zangeres en loctician
    Harderwijk
    Hebben wij wel gewoon gedaan. Maurin zou als hij een meisje was geweest Chriss hebben geheten. Uiteindelijk konden we die naam toch nog geven na Maurin. Was nog steeds de naam die we wilden voor een tweede dochter.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Onze dochter heeft de meisjesnaam gekregen die we al bedacht hadden toen ik zwanger was van onze zoon.
    Dus nee, ik vind niet dat die naam van hem was.

Deel Deze Pagina