Julia prachtige naam! En wat afkorten betreft..dat is op elke naam mogelijk. bij korte namen zetten mensen al snel tje er achter. Vb Saartje tegen Sarah, noortje, Noor. En noem je je kindje noortje dan is er altijd wel iemand die van mening is dat noortje te groot aan het worden is voor tje en Noor gaat noemen. Bij Olivia denk ik ook aan ollie en het varkentje op tv.
offtopic,wat toevallig! Hier ook Julia als meiden naam,en zie de banner.. het is nu Julian Ontopic,hier wordt het nooit afgekort! Gewoon nog helemaal niet gebeurd,mocht dat wel zo zijn kun je de mensen vertellen dat het Julia is,en niet Juul. Ook ik zou daarom niet van naam veranderen,voor elke naam is wel iets te verzinnen.
Ik vind Olivia en Sofie ergggg leuk!! En qua afkorten, je zou idd kunnen zeggen dat je dat niet leuk vind? een hoop namen kunnen worden afgekort, dus dan zouden er miss een hoop namen afvallen! Dan zou je dus bijna 'moeten' kiezen voor een naam die maar uit 1 lettergreep bestaat zoals bijvoorbeeld Tess
Als Julia jullie naam is, dan deze zeker houden. Ik zou gewoon iedere keer heel duidelijk maken dat jullie niet willen dat haar naam wordt afgekort. Dat jullie haar niet voor niet Julia hebben genoemd en geen Juul of Juultje.
Mij zou het dus echt niet kunnen schelen als ze het afkorten. Ik heet Kim en vaak word het Kimmetje of Kimmie. Onze dochter word afgekort naar Jessie maar nu zegt ze zelf wel "neeheej, ik heet Jaslene" Trouwens je kunt ook als je het zelf hoord zeggen dat ze zo niet heet maar dat ze Julia heet. Olivia vind ik verschrikkelijk en doet me aan een tekenfilm denken. Julia vind ik een mooie bescheiden naam.
Ik heet zelf Nicky en dat is al mijn hele leven Nick.. Als kind vond ik dat niet leuk omdat ik dan het gevoel had dat ik een jongensnaam had.. Nu vind ik het prima!! Toen wij wisten dat we een zoontje zouden krijgen was ik ervan overtuigd dat ik een naam wou die niet afgekort kon worden.. Het werd Naud maar iedereen noemt hem Naudje Inclusief ikzelf Als hij het later niet leuk vind dan zal ik ermee stoppen..
Ik denk dat het echt is hoe je er zelf mee omgaat. Als jijzelf het nooit afkort, zullen anderen dit ook niet zo snel gaan doen. Wij zijn wel van het afkorten haha. Zoontje heet Julian maar dit korten we vaak af naar Juul. En naam van dochter kort ik ook af, dan heet ze Kate. Anderen nemen dit dan over. Maar als we dit niet zouden doen, weet ik zeker dat ze gewoon bij hun volle naam aangesproken zouden worden. Olivia vind ik trouwens echt niet leuk, maar das natuurlijk heel persoonlijk.
Precies! eerste waar ik aan denk bij olivia is ollie. Nou, dan vind ik juul vele malen mooier. De pech is gewoon: je weet niet hoe mensen het gaan afkorten en daar heb je geen controle over. Sterker nog: korte namen gaan mensen verlengen als het ze zo uitkomt. Dan komt er tje achter, of je of eke of -ie. Noem je je kind liv, wordt het lifje.
Ik vind Olivia echt super. Dat was onze meisjesnaam. Maar ik zou Julia niet afschrijven vanwege de afkorting, in principe kun je elke naam met meer dan 1 lettergreep afkorten.
Ik zal wel de enige zijn hier...ik vind Olivia veel en veel mooier dan Julia (beetje 13 in een dozijn). Niet pompeus of zo.
Nee hoor, ook ik vind Olivia veel leuker om precies dezelfde reden. Ik ken inmiddels al zeven Julias en als ik hier op het forum kijk hoeveel er de naam Julia in hun lijstje hebben staan.....
Zou Mia nemen, Julia is zo veel gebruikt, Olivia vindt k wel leuk, maar jullie vinden het te chique. Sofie is ook veel gebruikt. Mia is leuk, kort en niet chique maar wel anders dan alles wat je steeds hoort
maar afkorten heb je toch zelf in de hand? mijn ouders hebben het nooit toe gestaan dat onze namen werden af gekort en dat is ook nooit gebeurd