hovenier op zondag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

onze hovenier zou van de 2 maanden terug met de tuin beginnen maar omdat alles toen stijf bevroren was kon hij niets beginnen ook niet met de graafmachiene.

dus uit gesteld maar onder tussen is natuurlijk het seizoen begonnen en wij zijn niet heel moeilijk dus mocht hij tussen door komen ;)

maar hij baalt ervan dat het nog steeds niet klaar is. nu is hij vorige week geweest maar nog is het niet af.

nu het volgende hij belt net of hij zondag mag komen om het klaar te maken zodat we het grootendeels klaar hebben!

maar kan ik dat wel maken om hem op zondag te laten komen?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    als hij dat toch zelf wil lijkt het mij geen probleem

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Als hij er zelf mee komt, lekker laten komen :)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hij stelt het toch zelf voor , natuurlijk kan je dat waarschijnlijk hoopt hij alleen maar dat jullie dat ook goed vinden zodat hij maandag weer met wat anders verder kan.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als hij met de graafmachine en ander materieel aan de slag gaat, zou ik het persoonlijk niet doen.
    Ik zou dan rekening houden met mijn buren.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    als hij dat zelf voorstelt? Voor hem ook fijn om een klus klaar te hebben lijkt me. Tenzij je in een heel gereformeerd dorp woont waar men je erop aan gaat kijken dat je de zondagsrust niet respecteert... Dan zou ik daar wel ff rekening mee houden.

Als jij het zelf geen probleem vindt, gewoon doen!

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik vind van wel hoor..
    tenzij je in een 'nog steeds streng gelovig' dorp woont waar de mensen dit liever niet hebben.
    dan zou je je kunnen aanpassen (hoeft niet natuurlijk, maar lijkt me wel fijner voor de verstandhouding met de buren)..

maar ik vind dat het gewoon kan op zondag hoor...

8. Bri

Bri Niet meer actief

waarom zou het niet kunnen? vanwege de hovenier of vanwege de buurt? de hovenier biedt het zelf aan, dus daar zou ik geen probleem van maken.
    en de buurt... tja, ik woon duidelijk in een omgeving waar buren het niet vervelend of vreemd vinden als het op zondag niet rustig en stil is. maar er zijn veel gemeentes en buurten waar je geen vrienden maakt door op zondag in de tuin te (laten) werken. die afweging zul je dus zelf moeten maken, op basis van je eigen inzicht.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik woon niet (meer) in een gereformeerd dorp.

maar ik wil mijn buren niet tot last zijn. de graaf machiene blijft thuis. want dat zou teeel stuiven.
    hmmmm moeilijk

10. Dana

Dana Niet meer actief

overleggen met de buurtjes misschien? hebben wij ook gedaan en was geen probleem, vaak reageren mensen heel goed als ze er vanaf weten.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Je kan alijd even naar je buren lopen om met ze te overleggen.

Als het een beetje redelijke mensen zijn die niet gelovig zijn zullen ze er vast geen punt van maken.

Zelfs onze gelovige buren hadden er vorig jaar geen enkel probleem mee dat we in het ergste geval op zondag door moesten met het repareren van het dak. Ze waren er erg blij mee dat we altijd al zoveel rekening met hun hielden en dat we het dus even kwamen overleggen.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet dat de meeste er helemaal geen probleem van maken en er komt ook niet echt veel herrie aan te pas.dus dat scheeld heel veel natuurlijk.

ik denk dat ik hem maar laat komen dat hebben we eindelijk ons tuintje klaar!! dan kunnen de spullen van fynn mooi op geborgen worden!

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mooi zo en heel veel plezier van je nieuwe tuin!

Deel Deze Pagina