Graag maak ik weer even gebruik van het opiniepanel Wij weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen (eerste kindje). We twijfelen over de jongensnamen Milan en Matthias. Verschillende kortere vormen van Matthias hebben we al overwogen (Mats, Matt, Matthijs, Mattie(s), T(h)ias), maar zijn het niet voor ons. Waar zouden jullie voor gaan?
Absoluut matthias/mattias. Koosnaam zal dan nog gauw iets in de trend van mattie/mats/matt worden. Ik vind persoonlijk Milan niet zo mooi.
Ik vind Milan echt een mode-naam en valt voor mij daarom eigenlijk meteen af. Matthias is een prima, tijdloze naam. Afkorten h9eft niet. Maar dat kun je altijd later nog 'aanvoelen'. Of je kind kiest op een gegeven moment zelf voor een afkorting. Maar Matthias op zichzelf is een prima naam, onze zoon heeft een Mathias in de klas. Moest even wennen aan de enkele t, maar verder gewoon een leuke naam
Bedankt voor jullie reacties! Milan hadden we al weken op nr 1 en Matthias is er dit weekend nog bijgekomen haha, moet het even laten bezinken (mijn voorkeur nog lichtelijk Milan en die van mijn man Matthias). Waar zouden jullie overigens de klemtoon leggen? 1. MA-tthias 2. Ma-TTHI-as De schrijfwijze Mattias vinden we overigens ook nog leuk, maar we houden ook wel graag van eenduidigheid (dus hoe het "hoort")
Mat-TIE-jas. Maar ligt er denk ik aan waar je vandaan komt? Denk dat in België, MAH-tie-jas gebruikelijker is.
Ik zou Matthias als nummer 2 uitspreken. Heb op Milan gestemd omdat ik persoonlijk niet van lange namen hou Voor jullie natuurlijk totaal geen reden om hem niet te kiezen haha.