Vaar wel is geen uitdrukking (een ooievaar vaart ook niet, hij vliegt ) Vaarwel betekent een laatste afscheidsgroet. Voorgoed afscheid nemen van de ooievaar. Dat was mijn eerste interpretatie van 'ooievaarwel'. Anderen zien het ongetwijfeld weer anders.
Voor mij niet. En voor mij is het woord "vaar" een onderdeel van het hele woord "ooievaar". Je kunt moeilijk schrijven ooievlieg. Denk dat de meesten wel snappen dat een ooievaar niet kan varen.
Dat was ook niet mijn punt. Ik begrijp de context wel, maar lees toch nog prominent 'vaarwel in de naam, wat dus een negatieve lading heeft. Dan kun je misschien WEL beter met hoofdletters schrijven, als in 'OoievaarWEL', dan vind ik hem wel leuk.
Ik lees vaarwel ook als "het gaat je goed" dus wellicht andere interpretatie van het woord. Ooievaar WEL vind ik ook leuk trouwens.
Ik heb zelf ook in de medische molen gezeten en lange tijd ging ik er vanuit nooit een kind te kunnen krijgen. Ik weet wel dat ik toen geen behoefte zou hebben gehad aan zogenaamde "lolligheden" om het zo te zeggen. Het is gewoon een heel zwaar traject en dan heb je (ik tenminste) geen zin om daar ook nog eens heel moeilijk naar te moeten zoeken. Er bestaan al sites als "meerdangewenst" en "stilverlangen". Aan de andere kant is het helaas een feit dat er mensen zijn die uitbehandeld zijn en dus ongewenst kinderloos blijven. Maar misschien is dat net een andere doelgroep, dus de mensen die nog in het traject zitten en nog zeker kans hebben op kinderen en de mensen die definitief afscheid moeten nemen van de kans op kinderen. Maar weet niet of je dat wilt scheiden?
Het is in eerste instantie meer voor mezelf. Ik ervaar het als een soort therapie om te kunnen beschrijven wat er nou precies gebeurt en wat dat met me doet. Maar ook om familie die er vanaf weten maar het niet altijd begrijpen omdat het gewoon heel complex is. Later zou ik misschien verhalen van anderen willen plaatsen. Het moet vooral niet alleen maar zwaar zijn. Er zijn genoeg sites met praktische informatie dus dat is niet mijn insteek. Wil dus vooral laten zien hoe ik alles ervaar.