Babyfoon in huis van compleet gestaald beton.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Trotsemama1986, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Wat is jullie ervaring van een babyfoon in een huis van compleet gestaald beton?
    Het schijnt dat het bereik een heel stuk slechter is bij gestaald beton dan bij andere muren enzo. En voor degene die het niet helemaal begrijpen, er zit dus zoveel staal in onze betonnen muren/plafonds dat we enkel kunnen boren met een heeeele sterke boorhamer met een nieuwe boor! Zelfs om een schilderijtje op te hangen.

Ik ben zelf eigenlijk op zoek naar een 'wat minder moderne' draadbabyfoon. Oftewel 1 die zowel boven als onder bij het stopcontact aangesloten moet zijn.
    Deze schijnen erg goed te zijn qua bereik, maar minder modern omdat je ze niet overal mee kan nemen of verplaatsen.
    Iemand hier ervaring mee?

2. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    NIemand die hier ervaring mee heeft?

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb er geen ervaring mee.
    Denk dat je nog even geduld moet hebben, het is het hele weekend al rustig op het forum ;)

4. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Haha ja idd he.
    Iedereen heeft blijkbaar iets beters te doen deze pasen!

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja tussen de woonkamer en de babykamer zit een draagmuur. Dus zoals jij zegt, je kunt er alleen in boren met een speciale boor, anders kom je er echt niet doorheen. Maar het bereik is prima hoor. We wonen in een appartement op de derde verdieping en als we op de eerste verdieping staan, is het bereik bijna helemaal weg. Dus echt ver komen we er niet mee, maar binnen onze woning lukt het wel. We hebben overigens een babyfoon van philips avent.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Wij hadden ook problemen me de babyfoon hier. Welke hier prima werkt (van de babykamer op zolder tot beneden) is de babyfoon van Ikea en die kost zonder familiepas 30,- met pas nog goedkoper ;)

7. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ok, ik heb gehoord dat de draadbabyfoons gewoon overal bereik hebben zeg maar.
    Ze zijn alleen niet zo luxe omdat je beide delen aan het stopcontact moet bevestigen.
    Misschien is dat een optie..
    Aangezien echt elke muur in ons huis van gestaald beton is..

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn moeder gebruikt voor haar (inmiddels wel 15) oppaskinderen al jaren zo'n ouderwetse babyfoon met inderdaad boven en beneden een stekker. Geen gekke snufjes, maar hij doet het ook al 25 jaar zonder problemen.

Ik weet trouwens niet wat voor huis ze hebben ofzo, maar die babyfoons zijn wel goed! Misschien bij Baby-Walz kijken; Duitsland is toch wat ouderwetser soms en die verkopen ze misschien nog wel.

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wij hebben een Siemens gigaset (telefoon) met ruimtebewaking omdat wij een magazijn hebben met stalen constructie en de babyfoons geen bereik hadden. Ons bevalt dat perfect. Je kunt ze gewoon als telefoon gebruiken en ze verdwijnen dat ook niet naar zolder als je geen babyfoon meer nodig hebt.

10. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Wij hebben een Avent - Dect babyfoon. Was keertje in de aanbieding bij Actiebaby (die nu dus failliet is helaas), staan ook vaker in de Wij Jonge ouders. Wij hebben ook een redelijk nieuw huis met muren waarbij je met normale schroevendraaier echt niet doorkomt. Onze dochter slaapt op de derde woonlaag en we horen haar nog prima als we in de tuin of op de begane grond zitten (of bij de buren met dezelfde dikke muren).

Deel Deze Pagina