Mooie naam, juist vóóral voor en meid! Maar dan geschreven als Robin, Robyn lijkt me teveel op Robijn (wasmiddel) Ik zou zeker voor Robin gaan (stond ook op ons lijstje voor een meisje)
Ik vind het een mooie naam voor een meisje. Ik denk niet gelijk gaan Robijn als je het schrijft als Robyn. En de naamkeuze maakt toch niks uit dat jullie twee vrouwen zijn? Gewoon doen dus als jullie het beide een mooie naam vinden.
Je kunt robyn ook uitspreken als robien.. Dan is het een echte meiden naam. Maar die naam moet je maar net mooi vinden. Maar ik vind robyn (uitgesproken als robin) ook leuk voor een meisje!
Leuke naam! Ik vind het juist een meisjesnaam. 2 mamas of 2 papas of 1 mama en 1 papa maakt niks uit bij de naamgeving van je kind. Gewoon doen dus
Super bedankt allemaal voor de reacties. Fijn om te lezen en helpt ons enorm. Het is toch fijn om te weten hoe anderen er over denken.
Ik vind unisexnamen sowieso niet leuk en wel lastig voor het kind (later volwassene), of de ouders nou wel of niet van hetzelfde geslacht zijn.
Ik heb ook een unisex naam, al wordt hij meer aan meisjes dan jongens gegeven, maar nooit last gehad van verwarring. Mijn dochtertje heeft ook een unisex naam, toevallig is dat Robin, maar in Amerika heten bijv. meer meisjes dan jongens Robin, hier eerder andersom, maar wij vinden het gewoon een leuke naam. We kregen wel van iemand de reactie 'ooh, als het een jongen was geweest, had hij zeker ook Robin geheten, zodat je niet hoeft te kiezen'. Nou, dat was dus niet het geval.