Hallo, Onlangs ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe fiets, waarbij ik gemakkelijk een (Bobike) kinderzitje voor op het stuur kan hebben, maar ook nog zelf goed kan fietsen. Op den duur is het de bedoeling ook een kinderzitje achter te hebben. Zodat ik twee kinderen op de fiets kan vervoeren. Ik wil eigenlijk niet een typische moederfiets (is mij te zwaar aangezien ik de fiets ook wil gebruiken om mee naar mijn werk te gaan). In de winkel heb ik op een Batavus Weekend gefietst welke mij eigenlijk wel goed beviel. Dit is een 'normale' stadsfiets. Nu heb ik de volgende vragen: - Welke fiets gebruiken jullie met kinderzitje voor? - Heb je het idee dan nog fatsoenlijk te kunnen op- en afstappen? - Heeft iemand ervaring met de Batavus en kinderzitje voor? Alvast bedankt voor jullie reactie. Groet Wennos
ik heb sinds 1 maand de Batavus MAmbo deluxe. en ik ben er zoooooooooooo blij mee. fietst super lekker! heb een zitje voorop en gaat super met opstappen!!! echt ideaal! Liefs Muis
Ik heb een omafiets en dat werkt prima met zitje voorop,. ik had ruimte zat over. En ik was nog geen 200 euro kwijt
Ik heb een gewone damesfiets met een bobike voorop. Is wel een beetje krapjes om op te stappen (ik ben ook de dunste niet ). mijn zadel is helemaal naar achter geschoven. ik kan veilig stoppen en kom met mijn voeten aan de grond. Er bestaan speciale moedersturen (vind ik minder mooi) en speciale zadels met zadelpen waardoor je een grotere ruimte creeƫrt tussen kinderzitje en zadel.
Heb ook de batavus mambo deluxe en vindt m super!! Genoeg ruimte, niet te zwaar en ziet er evengoed sportief uit en niet zon lelijk degelijk moederstuur erop.. Wat ze bij de fietsenzaak zeiden is dat je met een kinderzitje beter geen voorvering kunt hebben, omdat de kleine dan erg op en neer gaat bij stoepjes, drempels enz en dat niet goed voor t ruggetje/nekje is.
Ik heb een simpele gazelle damesfiets met een bobike zitje voorop. Gaat echt prima. Volgens mij heeft de batavus weekend meer ruimte tussen het zadel en het stuur dan mijn fiets.
Wat raar? Ze hameren er juist altijd op om voorvering te hebben als je een kindje voorop wil. Heb je dit niet, dan worden de klappen totaal niet opgevangen en is het onwijs slecht voor het ruggetje en de nek. Met vering, veert het zachtjes mee waardoor de nek en rug veel minder te verduren hebben!!!
hey ik heb ook een batavus weekend en ik wou dat ik jou kon vertellen of dat goed wil met een kinderzitje maar ik w8 nu al 4 weken op mn stoeltje
Ik heb een gazelle impala. Stoeltje voor en achter geen probleem. De opstapruimte is idd wel minder als bij een mamafiets, maar ik vind t goed te doen. En ook zonder zitjes heb je dan een goede degelijke fiets. Erg blij mee!
Ja ook geen idee waarom ze dat zeiden eigenlijk, maar goed als een fietsenverkoper dat zegt dan vertrouw je er op dat het ook zo is toch? Moet van de week toch mijn fietstas ophalen dus ik zal er meteen eens meer over vragen, heb er niet op gelet toen hij t vertelde omdat ik een moederfiets heb inmiddels dus het was niet echt relevant. Moet wel zeggen dat mijn moederfiets geen vering heeft..
Waarom geen typische moederfiets? Die fietsen vaak juist lichter dan 'normale' stadsfietsen... Hier de montego liberty 7, fietst heerlijk maar is een mamafiets!
Hi, Mijn zusje heeft de weekend en die fietst met zitje voor en achter en dat gaat heel prima. Ik weet niet helemaal zeker, maar volgens mij zijn het bobike zitjes. Ik heb er laatst ook een stukje op gefietst en het ging idd heel erg goed. Ik kon makkelijk op het zadel komen en eraf ging ook prima. Ik heb uiteindelijk wel een gazelle bloom gekocht, maar dat kwam omdat ik het design toch erg leuk vindt.