maar die elif aan die ya zorgt er inderdaad voor dat het yee wordt, dus dan valt die klemtoon een beetje lang uit. Maar anders is het denk ik (die elif los) RY-EN en dat is ook niet zo.
maar alsnog is mijn versie niet zo mooi voor een tattoo vind ik, zou dus iemand vragen het in klassiek arabisch op te schrijven.
Nou het hoeft niet in het klassiek arabisch! Als het er maar in het arabisch staat. Mijn man is marokkaans maar kan geen arabisch lezen. En fam. waar we het aan kunnen vragen is er niet helaas! Maar heel erg bedankt alvast ! En mocht er iemand zijn die het denkt het goed te weten schrijven alles is welkom !!!
راين Met klinkers رَايَن Voor welke zouden jullie gaan??? De eerste is volgens mij het meest gangbaar?!?
Het is dezelfde als umm85 heeft gepost. De klank wordt aa maar dat is niet anders op te lossen. Als je het vertaald dan krijg je er Ryan uit! Dus deze klopt!
Ik zou het toch echt nog even laten checken hoor! Het staat straks voor altijd op z'n lichaam hé.. Als hij zelf Marokkaans is, kent hij dan niemand die wel Arabisch kan lezen? Je zegt dat de familie er niet is, dan zou ik het maar even uitstellen tot de familie er wel is of er iemand anders naar laten kijken! Als je wilt, wil ik vanavond best aan m'n man vragen (ook Marokkaans en kan wel Arabisch lezen) of hij even wil kijken hoe hij het zou schrijven, maar dan nog zou ik het door meerdere mensen laten checken!!
ik heb Arabisch gestudeerd. Dit is precies zoals je de naam schrijft. Als je het helemaal transcribeert, dus zegmaar overschrijft in Latijnse letters, staat er: Rayyaan. De meeste mensen in Europa hebben daar de schrijfwijze Rayan van gemaakt. Wij hebben gekozen voor Rayyan omdat we die lange a niet mooi vonden staan Maar topicstarter; gaat het er dus om dat er de Arabische naam Rayyaan/Rayan/Rayyan komt te staan? Zo ja, dan is de schrijfwijze die hierboven staat goed. Is het de bedoeling dat het de Engelse naam Ryan is, dan is het de manier zoals jij hem het allereerst postte.
Dus pisum is het dan deze bedoel je? Wat het moet de engelse Ryan zijn. رَيَان