Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje. En we vinden allebei Sem een leuke naam, ik vind het een leuke naam voor een jongen maar ook voor een meisje. Wat vinden jullie ervan?
ik heb het vaker gehoord voor een meisje, maar zou er zelf absoluut niet voor kiezen. Niet omdat het niet zou klinken voor een meisje, maar omdat er de afgelopen jaren ongelooflijk veel jongens-Sems geboren zijn. Als je dochter later ergens naartoe gaat waar ze haar nog niet kennen, zullen veel mensen een jongen verwachten en dat is verwarrend en niet leuk voor haar. Bovendien zouden andere kinderen haar kunnen pesten met haar 'jongensnaam'. Maar goed, als jullie het een supernaam vinden en het geen bezwaar vinden dat er af en toe verwarring over zou zijn, moet je het vooral doen. Ik zou er alleen zelf nooit voor kiezen.
ik vind het ook eigenlijk alleen voor een jongetje kunnen, maar als ik het zou horen bij een meisje dan zou ik er wel vanuit gaan dat het Sam (afkorting van Samantha bijvoorbeeld) is en niet Sem.
^^ Ik ook. Maar het dochtertje van mijn neef heet ook Sem, en het buurmeisje van mijn ouders heet Sam, dus het kan allebei wel voor een meisje.
Hallo! Als ik de naam Sem hoor, denk ik meteen aan een jongen en zeker niet aan een meisje. Sam vind ik ook niet mooi voor een meisje...vind ik ook een echte jongensnaam. Liefs Elly.
Ik vind het ook voor een jongen sorry.. En Sam vind ik alleen voor een meisje als afkorting van Samantha ofzo.
Ik heb ook Sem voor een meisje geroepen hier maar mijn vriend vind het ook een jongens naam Ik vind Sam wel meer voor een jongen maar Sem als meisje kan best.
Ik vind Sem ook voor een jongen. Maar als jullie het DE naam voor jullie dochtertje zinden dan gewoon lekker doen
Sem absoluut een jongensnaam vind ik Maar het kan idd ook voor een meisje Ons zoontje heet dan ook Sem maar de dochter van onze dokter heet ook Sem dus het kan wel voor een meisje