Naam 'inpikken'

Discussion in 'De lounge' started by Assepoester, Feb 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Het is eigenlijk niet dat ik de naam niet mooi vind maar ik heb de naam al iets te vaak gehoord.
    dat bedoelde ik.

2. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    indd een kutstreek! geef je groot gelijk meid!

En ik geloof niet dat hun die naam al in gedachten hadden denk indd ook dat ze hem hebben "ïngepikt".
    Bedoel, het is geen doorsnee naam die mensen tegenwoordig aan hun kindje geven.

Kijk op de site van spaarbeleg, zijn de afgelopen 12 maanden 7 meisjes geboren die de naam sabrina hebben gekregen.. dus wel heeeel toevallig dat jullie die naam in gedachten hebben, hun een meisje krijgen en dat meisje de naam sabrina heeft gekregen.

Ik bedoel.. hoeveel baby's zijn er wel niet geboren afgelopen 12 maanden? en daarvan heten er maar 7 sabrina, toevallig 1 in hun kennissenkring die hiervan wisten..
    Lijk mij een beetje sterk dat dit niet expres is gegaan..

3. Niet meer actief

dat is duidelijke taal Senna :p

Ja ik zou mijn naam ook niet willen veranderen als ik eenmaal er eentje had, je moet immers altijd voor je nummer 1 gaan, misschien kan je het een beetje anders schrijven? dan is het toch nog wat aparts (maar een idee?)

4. Niet meer actief

als je met de hele wereld rekening moet houden met een naam dan is het eind zoek.
    Noem je kind gewoon sabrina, en maak je niet druk, het waren toch al geen echte vrienden zei je zelf.
    Ik zelf zou mijn kind niet hetzelfde noemen, als het kind van iemand die ik niet mag.
    Dan zou ik echt een andere naam kiezen

5. Niet meer actief

tsja.. een kindje geef je een naam voor het leven en een vriendschap? Is die persé voor het leven?

ik had een jongensnaam en mijn vriendin die 4 dgn later uitgerekend is dan ik ben had dezelfde.. We hebben overlegd en als we beiden een knul zouden krijgen.. tsja.. dan had het zo maar kunnen zijn dat ze beiden dezelfde naam zouden krijgen. Ik krijg een meid en zij zijn toch van naam veranderd omdat ze een andere mooier vinden.

Maar zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren. Ik geloof wel dat ze de naam oprecht mooi vinden, het zou namelijk wat zijn dat ze hun dochter die naam geven om jou een hak te zetten. Leuk als dochterlief later vraagt waarom ze zo heet...

Als jij die naam mooi vindt, dan geef je gewoon ook die naam. Zeg het nogmaals dat jullie ook allang voor die naam hebben gekozen en dat het de nodige verwarring zal geven later... Tenzij de vriendschap echt over is over zoiets...............

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

tja mijn beste vriendin heette bijna hetzelfde asl ik
    afgekort met dezelfde afkorting meest van de tijd
    (ook door onszelf overigens.. geloof niet dat we elkaar ooit bij de volledige naam genoemt hebben)

ik ben 3,5 week eerder geboren

en wij vonden het eigenlijk nooit zo'n punt :)

maar kan me voorstellen dat het heel erg vervelend voelt
    toch zou ik gewoon denken "verrek maar" en mn kind gewoon noemen zoals ik graag wil
    en als zij dat ook doen.. moeten ze het vooral maar gewoon doen.
    je doet er toch weinig aan uiteindelijk en je kan het niet je eigen plezier laten verzieken omdat zij zo nodig perse hetzelfde wilden als jij.
    toch?

gewoon lekker van jouw meisje genieten :)

7. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Onze meid krijgt gewoon deze naam en we zullen er volop van gaan genieten. Ik mag toch hopen dat ze zelf de naam ook erg mooi vinden omdat ze toch hun dochter zo genoemd hebben, maar toch hadden ze wel even iets mogen zeggen van te voren. Het is inderdaad een naam die niet heel erg veel voorkomt, dus een beetje vreemd is het wel.
    We zijn inmiddels ook over de eerste boosheid heen en willen eigenlijk alleen nog van ze weten waarom ze juist die naam hebben gekozen. Daar zijn we nu wel nieuwsgierig naar.

8. sim

sim Niet meer actief

tja als zij jullie naam al wisten en jullie hebben het erover gehad, kan ik me voorstellen dat dit koud op je dak valt. ik had het zeker tegen ze gezegd, maar ik denk niet dat ik er een vriendschap om zou verbreken, en als mensen straks denken dat jullie hun naam zouden hebben nagedaan zou ik lak aan hebben.

ik denk dat ik het ook heel lullig zou vinden kan me wel voorstellen dat je boos bent, maar als jullie die naam al heel lang hebben zou ik het gewoon gaan gebruiken, het past immers al bij jullie, anders krijg je vast spijt en dan kun je niet meer terug, dus laat het gewoon sabrina, ik heb het hier nog nooit gehoord bij iemand ;)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat kan ik me helemaal voorstellen ja

10. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    ik ben gelijk even op spaarbeleg gaan kijken, want wil wel graag weten hoe vaak de naam Dain voorkomt, maar ik kan het niet vinden. Waar vind ik het precies?

11. sim

sim Niet meer actief

volgens mij kon dat ook via een kinderbijslagsite, maar van dat spaarbeleg ben ik ook wel benieuwd!

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    babynamen

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Dit is psies de reden waarom wij onze namen geheim hielden (en dat terwijl ik al voor de zwangerschap de meisjesnaam wist) en ik kan moeilijk geheimen bewaren maar dit wel!

Ik wist niet wat het werd tijdens de zwangerschap.

Ik heb het meegemaakt met mijn moeder toen die zwanger was van mijn jongste broertje, ze hadden een meisjesnaam(ze wist niet wat het werd) en tijdens een feestje in de famillie heeft ze de namen verteld en een nicht beviel eerder van een dochter en kreeg die naam....mijn moeder over de zeik want dat was toch niet eerlijk....was het ook niet, mijn moeder beviel later (gelukkig) van een zoon en was het probleem uit de wereld.

14. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Dacht dat die site algemeen bekend was.

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat je beiden de zelfde naam uitkiest dat kan, maar dan hadden ze dat best even kunnen zeggen vind ik. en als ze het geheim wilden houden hadden ze ook kunnen zeggen dat ze het alleen aan jullie verteld hebben, omdat het om dezelfde naam ging. ikzou dan geen andere naam genomen hebben, twee kinderen met dezelfde naam maakt niet uit, maar het was wel netjes geweest om het te zeggen. Wij weten de namen voor een mesije of jongen al lang en mijn hele familie weet ook al wat ik mooi vind, voor mij hoeft dat geen geheim te blijven en mijn familie en vrienden kiezen deze namen niet, dat hebben ze al verteld. als ze het wel hadden gedaan had ik het ook prima gevonden alssssssssss......... ze het maar even laten weten ;) rare gevoelswezens zijn we dan toch he; mensen!

16. Niet meer actief

Daar ben ik het niet mee eens.
    Ik vind dat iedere ouder zelf moet beslissen hoe ze hun kindje gaan noemen . Het is absurd om van de ouders te verwachten dat ze het in overleg doen.
    Ik denk dat ze ( toevallig ) dezelfde naam mooi vonden en ik zou de vriendschap zeker niet beeindigen.

17. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    De naam voor ons meisje hadden we al voor ik zwanger raakte, maar toch houden we hem geheim. Dat vind ik persoonlijk ook leuker aangezien iedereen al wel weet dat we een meid krijgen. Maar goed de mensen die ons het beste kennen weten denk ik al hoe ze gaat heten.
    Die bevestiging krijgen ze dus als ze geboren is.

Liefs,
    Duveldraakje

18. Winter

Winter Actief lid

Dec 5, 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    bij ons opt werk hebben we dat ook voor gehad.
    De ene collega beviel van een Thibo en een collega die een paar maanden later moest bevallen hoorde die naam ook graag. De collega die later moest bevallen heeft het aan de eerste collega gevraagd of ze er problemen mee had dat het van hen ook een Tibo maar dan wel zonder H geschreven zou worden. Nou die maakte daar geen problemen van. Al is er op het werk wel wat gegniffeld: zo van: goh! Er bestaat precies maar 1 jongensnaam op de wereld! Maar je hoeft daarvoor idd de naam niet te veranderen hé als jullie dat allebei graag horen, wel dan is dat zo. En openheid is inderdaad minder verwarrend en frustrerend. Kan ik heel goed inkomen.
    Iedereen kiest de naam die hij/zij mooi vind, Persoonlijk voor mezelf zal ik een naam kiezen die niet zo vaak voorkomt.

Liefs Winter

19. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Enerzijds een rotstreek maar anderzijds ook jullie verantwoordelijkheid dat jullie het wél gezegd hebben. Ik zou het echt niet leuk vinden als iemand 'mijn'' naam zou inpikken, dus ik snap het wel. Ook zou ik denk ik nog gewoon voor die naam gaan.
    Maar aan de andere kant heb ik weleens aan vrienden van mij gevraagd hoe ze hun kindje (dat dood geboren was, een meisje) hadden genoemd als het een jongen was. Ze gaf toen antwoord en zei daar achteraan: maar ik vind het niet leuk als jullie die naam gebruiken. Ik vond het persoonlijk nogal onbescheiden om van mij te verwachten dat ik hun jongensnaam (die ze dus nooit hebben gebruikt) niet mocht gebruiken. Dan had ze het gewoon niet moeten zeggen. (gelukkig vond ik hun naam helemaal niks!).

Maar goed, ik snap wel dat als je je naam zegt je er een beetje onuitgesproken vanuit gaat dat de ander hem niet neemt. Misschien is je verwachting niet helemaal terecht, maar ik zou dat misschien ook wel hebben.

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    wij hebben ook een naam voor een jongen al vanaf ik weet dat ik zwanger ben. we konden ook niet uit een jongensnaam komen maar deze vonden we beide leuk. mijn vriendin is nu 4 weken korter zwanger dan mij en krijgt een meisje. maar hun hebben dezelfde jongensnaam in gedachten voor als hun een jongen krijgen.... heel klote dus nu kunnen we die naam niet meer nemen. hun hebben deze naam immers al langer dan wij (hoewel we dat eerst niet wisten!). ik baal er wel van maar ach.... er zijn wel ergere dingen in het leven denk ik dan.

Share This Page