Mijn man heeft ook een neefje die zijn kind dezelfde naam heeft gegeven als ons kind. Ik heb ze nog nooit gezien en mijn man ook al jaren niet, een nummer 1 naam zou ik niet veranderen voor iemand die ik nooit zie dus wij vonden het helemaal niet erg dat ze voor dezelfde naam zijn gegaan. Ik heb ook familie leden die dezelfde naam hebben genomen en wel omgang met elkaar hebben, dat zou niet mijn keuze zijn geweest.
Ik zou het gewoon doen. De zoon van een neef heeft dezelfde naam als een neef van ons (zelfde kant van de familie) en daar stoort niemand zich aan. Mijn dochter heet bijna hetzelfde (1 letter is anders Q.uinty en Q.uincy) als een nichtje van mij, dat vinden ze allebei super leuk.
Zelf zou ik t niet doen, ik ben graag origineel. Maar het kan best als er geen contact is, het staat wel ver weg
Ik zou het doen. Ze wonen in het buitenland dus dan zie ik helemaal geen probleem. Onze zoon zijn 1e naam is hetzelfde als mijn man zijn oom (broertje van mijn schoonmoeder). Nou die zien we nooit omdat ze in turkije wonen dus wij hebben daar niet eens bij stilgestaan.