Hai, een (goede) collega haar zoontje heeft ze in Juni de naam Mick gegeven, en nu vinden wij dit al voor haar een geweldige naam.. wat moeten we nu? gewoon lekker doen of zouden we het niet moeten doen? zouden jullie willen stemmen voor me?
ik weet niet hoe groot het bedrijf is en hoelang je er van plan bent te blijven werken.. Ik werk met 60 mensen op een afdeling die allemaal jonge gezinnen hebben, dus de kans dat er bij ons kinderen geboren worden die een naam krijgen van een collega is vrij groot. En het is afgelopen jaar dus ookal een aantal keer gebeurt . en bij ons vinden mensen dat juist leuk en een compliment !
Ik zou me er niet door laten tegenhouden. Wij hebben in onze vriendengroep veel dezelfde smaak dus wij hebben een Sara, vrienden hebben een Sarah en mijn ex heeft een Sari. Andere namen komen ook dubbel voor of namen die heel erg op elkaar lijken. En dan is een vriendengroep vaak veel hechter dan collega's, dus zeker bij collega's zou ik me er echt niet door laten tegenhouden.
Is het een dusdanig goede collega dat het een vriendin van je is? Dan zou ik het niet doen. Anders wel gewoon hoor.
Ik zou het gewoon doen... Dadelijk werk je daar over een tijdje niet meer (of zij) en zie je elkaar wellicht niet meer. Dadelijk heb je dan spijt dat je toch voor een andere naam bent gegaan (tenzij je dan een nog veel leukere naam hebt gevonden).
Leuke naam! Wanneer wordt jullie kindje geboren? Ach, als er even tussen zit is het ook alweer minder erg, komen ze niet in de zelfde klas wellicht, etc. Als het echt de naam is die jullie al hadden, moet het wel kunnen vind ik. Je kunt nog wel een tijdje proberen die naam echt te vergeten en helemaal blanco een nieuwe bedenken die je net zo gaaf vindt. Als dat luk, ook prima!
Hier ja gestemd, maar alleen wanneer: De collega privé geen vriendin is en wanneer kinderen niet bij elkaar in de klas komen (basisschool).
Ik heb 4 collega's met een Esmee. Hele mooie naam maar ik wou die naam daarom sowieso niet doen. 3 van de Esmee's hebben een broer(tje) Sem. hun kon het dus niets schelen
Ik zou het wel doen maar het op voorhand bespreken. Zo heb ik het iig gedaan. Alle begrip. Het is niet zo dat de kinderen bij elkaar in de klas komen
Al nam mijn zus de naam die ik in gedachten had, dat zou me er nog niet van weerhouden... Dat is dan maar zo. Ik zeg dus: gewoon doen.
Onze naam is al gebruikt door vrienden van mijn ouders voor hun zoon van 6, verder heet de vertegenwoordiger van onze klant die hier in huis werkt ook zo. Ik blijf toch bij onze keuze!
Ik heb ja gestemt. Het is maar een collega geen famlie. Collega van mij kreeg 6 weken na mjj ook een zoontje met zelfde naam. Prima ze melde het mij voor de geboorte van haar zoon en heb ook gezegt je bent collega geen familie dys prima. Inmiddels 3 jaar later heeft ze ander werk