Dantes inferno (de hel) is slechts 1 van de drie boeken uit de goddelijke komedie. uiteindelijk gaat hij via Loutering naar de Hemel. Er is niets mis met Dante
Keizer Nero staat vooral bekend om zijn wreedheid en de christenvervolging, als we het dan toch over duivels hebben. Beetje in de trant van je kind Hitler noemen.
Niks mis met de naam Damian. Niet mijn smaak, maar over smaak valt niet te twisten. Ik heb zelf ook Italiaans bloed en ik vind de namen Mauro, Enzo, Fabio en Luca erg mooi!
Nou, inderdaad. Ik vind de klank van de naam Nero wel mooi. Maar mijn kind vernoemen naar een man die christenen op palen bond en die aanstak als levensgrote kaarsverlichting in zijn tuin... dat vind ik toch vrij gruwelijk en duivels.
Luca stond bij ons eerst op 1. Tot goede vrienden van ons een paar maanden geleden een puppy kregen met de naar luca... en om nou Mn kind naar een hond te noemen in de vriendengroep waar we ook nog echt veel contact mee hebben Haha. Nero vind ik maar niks vanwege de geschiedenis van de naam. We hebben besloten gewoon bij onze keuze te blijven. Zijn natuurlijk altijd mensen die de naam drie keer niks vind. En maar goed ook anders zou iedereen bijna dezelfde naam hebben haha
Ik zou juist een mooie originele Italiaanse voornaam kiezen bij een Italiaanse achternaam. Toch stoer in NL en bijzonder. Damian's zijn er al veel in NL
Bizar hoe mijn bericht steeds gequote blijft worden terwijl dat een reactie was op iemand die nero als suggestie gaf Het punt met meningen en associaties is dat ze gebaseerd zijn op persoonlijke ervaringen/interesses. Ik denk bij Nero in de eerste instantie aan de kat van mijn vader, aan de software, de band en caffè Nero in Glasgow (aanrader, mocht je ooit in de buurt zijn, don't let the name fool you ). Als je Nero overigens googlet, beslaat de eerste pagina ook vooral downloadlinks naar de software, tegenover een wiki pagina over de keizer. Associaties veranderen met de tijd, en voor mij is dit een voorbeeld waarin ik van mening ben dat er genoeg voorbij de associatie met de keizer is gegroeid om het niet hinderlijk meer te vinden. Iemand die wel in de eerste instantie aan keizer Nero denkt zou die naam inderdaad niet kiezen, dan kies je het niet, ook prima. Het is een forum, geen verplichting Ik heb dat weer met andere namen, die algemeen geaccepteerd zijn en ik nooit voor zou kiezen (zoals bijvoorbeeld de naam Seth), maar nogmaals, associaties zijn persoonlijk.
Ik vind Damian juist een hele leuke naam Damiano ook (stond ook op ons lijstje maar we krijgen een meisje). Gewoon doen!
Oh wat jammer!! Haha, ik snap indd dat je die naam dan niet meer wil gebruiken. Wel zonde. Vind het echt een prachtige naam!