Als je de naam al zo lang hebt dan zou ik nu niet meer wijzigen. Helemaal omdat je schoonvader het al weet. Ik denk dat je anders spijt krijgt. De schrijfwijze vind ik niet zo mooi, maar jij vast wel. Ik zou eerder kiezen voor Jamie of Jaimy.
Niks meer aan doen ook niet de spelling. Ik vind het een mooie naam en ik denk jullie ook al een tijdje. Ik noem mijn meisje ook al een tijdje bij haar naam ik zou het heel gek vinden ineens iets anders te verzinnen. Plus dit is een leuke originele internationaal uitspreekbare naam. Niet veranderen zou mijn advies zijn!
Ik vind het wel een aardige naam. Ik heb zelf een unisex naam en mijn dochter ook. Een enkele keer zorgt dat kort voor onduidelijkheid, maar ze weten bijna altijd wel dat wij geen jongens zijn en worden er ook niet mee gepest.
Ik zou kiezen voor Jamie of Jaimy. Ik vind Jamie juist meer voor een meisje en Jaimy voor een jongen, maar ik zie dat ook daarover de meningen verschillen. Vind Jamie voor een meisje wel echt heel leuk hoor!
Ik zou juist voor Jaimy of Jaimie gaan. Jamie vind ik mannelijker (als afkorting van James). Leuke naam!
Ik vind de naam prima voor een meisje. Ben het wel met sommigen hier eens dat de schrijfwijze Jamie mooier is. En dat twijfelen...Ik zou dat afschuiven op je horrormonen haha.
Vind Jamie ook mooier! Verder leuke naam. Twijfelen hoort bij de hormonen Als je echt een veeeeel beter alternatief hebt zou ik misschien nog wisselen. Als je alternatieven ook twijfelachtig zijn zou ik bij Jamie blijven. Succes met de laatste loodjes.
Meis, Twijfelen is normaal en je hormonen verergeren dit. Hebben jullie een reserve naam? Zoek er anders eentje en bekijk na de geboorte of Jaimie/Jamie de eerste of tweede naam wordt. Dan voelt het misschien minder alsof je er aan vast zit. Waarschijnlijk zie je meteen na de bevalling al dat jullie een lieve Jaimie/Jamie hebben gekregen. Relax, alles komt goed. Succes!
Dat zijn je hormonen, die doen je twijfelen. Als je vriend ook twijfelt, zou ik de naam heel misschien nog veranderen en anders echt niet meer.
Goed idee om een reservenaam te kiezen en dan na de geboorte te beslissen! Dat zal wel veel rust geven voor mij. Het gevoel dat er nog een andere optie is. Ik ga het hier eens in de groep gooien. *update: ik heb het in de groep gegooid. Hij vind het een goed idee! Dankjewel voor al jullie reacties en meedenken. Heeft me echt geholpen.
Ik heb ook even getwijfeld aan het einde van de zwangerschap. Terwijl ik daarvoor al die tijd zeker was van de naam. Maar als je je kindje in gedachten al die tijd al Jamie genoemd hebt, dan is het eigenlijk al een Jamie en voelt een andere naam heel gek toch? Gewoon de naam vasthouden die je al die tijd in gedachten had. Maar inderdaad Jamie en niet Jaimie. Anders moet je kindje heel haar leven uitleggen hoe het gespeld wordt
Wat fijn dat dit forum er is en jullie zo meedenken. Het zat me heel erg dwars, al maanden. En nu is er een goede oplossing waar we ons allebei in kunnen vinden. Voel me nu echt veel rustiger. Dankjewel allemaal!