Naam jongen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Joylynn, 4 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    Leuk! Dan zeker Daan. Hele leuke combi!

2. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Heel leuk in combinatie met Daan. Klinkt mooier dan de combinatie met Luuk vind ik!

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.794
    8.463
    113
    Vrouw
    Ik switch toch naar Daan nu ik weet dat grote zus Linn heet :)

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Luuk (of Lucas)!

Vind ik leuker en vlotter.

Daan vind ik zeurderig en té 13 in een dozijn.

Edit: lees net dat grote zus Linn heet.
    Zou het niet gauw doen: 2x dezelfde beginletter.
    Kan onhandig zijn met de post (maar hoeft niet) en vaak klinkt het meteen zo jut& jul, wat ik zelf echt 3x niks vind.
    Maar blijf bij hoge uitzondering toch bij Luuk in deze, ondanks Linn.
    Ten eerste omdat Luuk voor mij ver boven Daan uitspringt (als ik ze beiden even mooi vond had ik misschien nog geswitcht).
    Ten tweede: zeg je “Linn, Daan” als je de kinderen roept voor het eten, dan klinkt het al snel als Linda.

5. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Onze dochter zei dit weekend ineens "wat vinden jullie van de naam Jesse?" En nu zijn we verliefd dus ik denk dat het nog een andere naam word ipv Daan dus :roflmao:

klok, Athina, Vidah en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.354
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Daan of Lucas.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk :) niet super apart, maar iets minder 13 in dozijn dan de andere 2 ;) .

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Grappig, ik ken meer jongens die Jesse heten, dan jongens die Daan heten.

Maar ik vind Jesse een leuke naam, ook bij Linn

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ja ik ook. Jesse zijn er verschillende in het dorp/op school. Daan volgens mij maar 1 en die is al 18+ schat ik zo.

Daniël is wel aanwezig op de basisschool, Daan volgens mij niet.

Maar soms weet je het toch niet. Zo was er tot dit jaar geen rebecca/rebekka op school en nu 3x in groep 1. En van geen charlotte naar ook ineens 2

BigBabyWens en Zxcvb vinden dit leuk.
  10. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Hier dus andersom.. ik ken nog geen Daan in het dorp, maar al wel 4 Jesse's :D

Athina en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. BigBabyWens

BigBabyWens Actief lid

5 sep 2024
    186
    64
    28
    Vrouw
    Ik vind Linn & Luuk juist wel vrolijk samen! Alleen zou ik het dan schrijven op een Engelse manier, omdat Linn ook Engels is. Dus Luc / Luke. In die zin ben ik het ermee eens dat Daan wel echt makkelijker is. Linn & Daan vind ik super tof ook samen. Linn & Duuk nog leuker / unieker denk ik :)

12. BigBabyWens

BigBabyWens Actief lid

5 sep 2024
    186
    64
    28
    Vrouw
    Ik zou daar niet teveel rekening mee houden, als het niet om dezelfde klas gaat. Als er nu geen Daan is en je daarom met een gerust hart Daan kiest, zitten er misschien straks 5 Daans op sport / muziek / middelbare school / werk. Kies je geen Daan omdat er nu 3 Daans zitten, is er misschien in de rest van je zoontjes’ leven geen Daan te bekennen :)

Als je het belangrijk vindt dat je kind geen naamgenootjes tegenkomt, zou ik een minder populaire naam kiezen… Een uniekere zeg maar. Daan en Luuk zijn daarentegen allebei volgens mij vrij populair / geliefd (Luuk denk ik nog meer door het bekende Luca en Lucas, afgekort fonetisch tot Luuk), dus de kans bestaat bij beiden dat er naamgenootjes komen in de rest van het leven. Het is anders als je niet uit de keuze komt van Cedar en Luuk, of de keuze van Daan en Emilio, dan kun je je best baseren op statistieken, maar ik denk eerlijk gezegd dat Daan en Luuk dan in dezelfde categorie vallen ;)

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Heb je gelijk ook. Maar meer om aan te geven dat statistieken ook niet alles zeggen over waar het bij in de klas komt. Daan is volgens svb 573x gegeven afgelopen jaar, rebecca (met kk geen resultaat) 23x. Dus dan zou je eerder verwachten dat Daan dubbel in de klas zit dan Rebecca.
    Het is ook gewoon erg regio gebonden wat populairder is.

En uiteindelijk als het de naam is die het beste voelt voor je kindje moet je die gewoon kiezen :) (zegt degene die tot 4x toe er van baalt dat de "in het dorp unieke" naam ingepikt werd in het dorp:roflmao:)

BigBabyWens vindt dit leuk.
  14. BigBabyWens

BigBabyWens Actief lid

5 sep 2024
    186
    64
    28
    Vrouw
    Ah op die manier! Ja, daar heb je zo gelijk in… Bizar hoe regio gebonden het kan zijn. (Je hebt daar wel ook sites voor, op het SVB kun je per provincie selecteren, vond ik echt een vondst :) )

Hahaha awh :cry::roflmao: Ik zou daar ook enorm van balen. Anderzijds, als het DE naam is, zeker gewoon doen!! Misschien verhuis je wel, of verhuist de ander! Te zonde om een naam daarvoor te laten schieten. Anders als het het kind van je broer / zus is natuurlijk :p, maar los daarvan, zou ik me niet laten tegenhouden inderdaad!

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    De eerste keer kreeg ik een meidje en ging het om de jongensnaam. Die nr4 nu heeft.
    Bij nr4 om de meidennaam maar dat werd een jongen
    Bij nr5 wel meidennaam, alsnog gebruikt (dat is dus 1 van de 2 die nu in groep 1 zitten :p). Jongensnaam ook trouwens maar die is inmiddels verhuist.
    En nu bij nr6 was het nog niet vast maar scoorde wel hoog. Staat nog wel op mn lijstje maar man vindt hem niet zo dus zoek toch verder. Heb tenslotte nog 20 weken hoop ik

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Klopt.
    Ken zelfs verschillende tweelingen die Daan én Luuk genoemd worden.
    Tsja, als je van 1-lettergreepnamen houdt met 4 letters waarvan de middelste 2 hetzelfde zijn, dan snap ik wel dat meerdere mensen voor deze combinatie kiezen voor hun tweeling :p

BigBabyWens vindt dit leuk.
  17. BigBabyWens

BigBabyWens Actief lid

5 sep 2024
    186
    64
    28
    Vrouw
    Wow, wat een toeval! (Een beetje zoals Sophie & Olivia, of Nora & Emma als combi…) Ik zou zelf daardoor deze namen ook ontwijken, maar ik ben dan ook totaal niet van de top 50 namen. Anderen vinden mijn namen dan weer heel raar en te excentriek, dus ieder zijn ding, haha :p Ik vind de namen an zich wel leuk (als ze niet zo populair waren geweest), vooral Daan:)

Deel Deze Pagina