Wij krijgen een dochter! We hebben inmiddels de volgende namen op ons lijstje staan. Wat vinden jullie? 1. Julie (Sjulie) 2. Lily 3. Maxime 4. Juliet 5. Jade ( Nederlandse uitspraak) 6. Suze 7. Sjors 8. Julia 9. Mari ( Maaari)
Gefeliciteerd! Grappig, ik ben heel verdeeld over jullie lijstje. Leuk vind ik: Suze Juliet Mari Julia Jade (Nederlandse uitspraak) Suze vind ik fantastisch: vrolijk en krachtig, kun je veel kanten mee op! Juliet vind ik een nette naam, maar heeft ook iets stoers, vind deze schrijfwijze ook heel prettig. Mari vind ik schattig maar toch stoer en heel bijzonder. Julia vind ik een super fijne klank hebben, en is netjes maar niet te tuttig of bekakt vind ik. Jade vind ik heel bijzonder, stoer en zwierig. Niet leuk: Julie (Sjulie) Lily Maxime Sjors Julie vind ik te tuttig en te ingewikkeld met uitspraak. En gewoon niet zo mooi, ik vind het wat lomp met die sj. Lily is tegenwoordig erg populair merk ik hier op het forum, maar ik vind 't niet fantastisch, beetje oubollig gek genoeg, doet me ook teveel denken aan 'klein': lilliputter. Maxime vind ik meer een jongensnaam, geschreven als Maxim dan. Ik zou voor een meisje voor Maxine gaan! Sjors vind ik ook echt een jongensnaam en ook gewoon qua klank echt veel mooier voor een jongen dan voor een meisje.
Maxime: stoer Mari: gaaf Suze: lief Deze 3 vind ik het leukst! Alle varianten op Julia: mwoah. Sjors te GTST. Jade geen mooie klank. Lily wel mooi maar geen topper.
Wat leuk om alle reacties te lezen! Ik vind Mari zelf ook erg leuk, maar twijfel of mensen de uitspraak wel goed doen. Ik denk dat er Marie gelezen/gezegd gaat worden. Of is het voor jullie gelijk duidelijk? Sinds een paar dagen ben ik wel fan van de naam Maxime. Vrouwelijk en toch stoer. Suze is ook leuk, maar de afkorting Suus wat minder... Juliet met afkorting Jet erg leuk, maar ik vind Juliet best een lange naam. Jade is afgekeurd door man... Ik hoop dat er nog meer meningen komen, erg leuk!
Ik vind zowel Jade als Mari erg leuk. Ik weet niet hoe mensen Mari uit zullen gaan spreken, maar ik las het absoluut niet als Marie.
1. Julie (Sjulie)/// leuke naam 2. Lily// leuke naam 3. Maxime// superleuke naam 4. Juliet//beetje tuttig 5. Jade ( Nederlandse uitspraak)// niet leuk,engelse uitspraak wel 6. Suze//niet leuk 7. Sjors//vreselijk 8. Julia// hoor je te vaak,vind hem sowieso niet leuk 9. Mari ( Maaari)//ouderwets