Van de week kwam ik een advertentie via Facebook tegen. Ik erop klikken, want het leek te mooi om waar te zijn. Toen kwam ik hier uit: Hoe kun je 12 kilo vet rond de buik verliezen in slechts 1 maand tijd met deze 2 dieetreinigers die door beroemdheden worden gebruikt. Ziet er vrij professioneel uit, dus ik ging even mijn grote vriend Google gebruiken. Pure oplichterij dus. Je krijgt alléén vandaag de kans om de pillen te bestellen tegen verzendkosten. In de kleine lettertjes staat blijkbaar dat je 2 weken de kans hebt om te annuleren, anders zit je er (geloof ik) een jaar aan vast en wordt er maandelijks 158 euro geïncasseerd. Als je wil opzeggen, is er natuurlijk niemand te bereiken. Vandaag kwam ik eenzelfde advertentie tegen: Dieet Trends: Een blik op de Topdiëten van Nederland Precies hetzelfde, maar heten die pillen anders. Ook de reacties onder beide artikels zijn van dezelfde schrijvers. Wat ik nou zo raar vind, ik ben heus niet de enige die dit opvalt. Hoe kan zoiets nou toch gewoon blijven bestaan? Of is dit 'legaal'?
Dit soort reclame bestaat al sinds jaar en dag. In mijn tijd bestelden we afslankcapsules middels zo'n coupon in de TV gids (en uiteraard werkten die krengen voor geen meter). Maar het feit dat je die pseudo 'reclames' die op internet langsfloepen serieus neemt vind ik eigenlijk wel apart...
Ja, ik weet dat dat al lang bestaat maar dat zoiets gewoon mag. Er moet toch iemand zijn die ingrijpt? Zoals ik op google las, is die zogenaamde Julia hier al heel lang mee bezig. Dat kan toch niet zou je zeggen? En hoezo neem ik die reclames serieus? Ik nam gewoon een kijkje omdat ik sceptisch was. Daarbij ben ik eerder op zoek naar pillen waar je van aan kan komen.
Mja. Het mooie (en tevens dubieuze) van Internet is dat alles kan, en dat 'ingrijpen' vrij lastig is wegens het internationale zolderkamergehalte van de bijdragers. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat misbruikers in de (kinder) misbruik keihard worden aangepakt dan een of andere Julia die beweert dat je van het eten van grascapsules afvalt...
Het is hetzelfde als de boekenclub, dan kan je een paar welkomstgeschenken uitkiezen en zit je aan een abonnement vast dat je verplicht om minimaal een aantal producten per maand te kopen. edit: het is de eci, en ik lees op hun website dat het nu 1x per kwartaal bestellen is voor minimaal 7,50.
Maar daar kun je toch wel gewoon opzeggen? Bij dit bedrijf moet je bellen maar krijg je geen gehoor en op mails wordt niet gereageerd. Je zit hier hoe dan ook aan vast.
Sja - je moet sowieso nooit met zulke zooi gaan klooien, maar als er iemand moet ingrijpen, kunnen ze heel Tell Sell (... as seen on Teevee) van de buis knikkeren. It it looks too good to be true .... it usually is. Ik kan me er niet echt druk om maken. Als er suckers zijn die voor die onzin vallen ... sja ... dat is dan hun probleem.
Ik geloof sowieso al niet in afslank pillen of andere zooi. Als dat echt zou werken zoals hun het doen overkomen zou er geen obesitas meer bestaan.
Juist sluit ik mij bij aan. Zou toch echt te mooi voor woorden zijn pilletje nemen en slank worden helaas!
Ze gebruiken toch ook vaak foto's van BN'ers? Ik las het een keer in de column van Linda de Mol, dat haar gezicht er voor werd gebruikt, maar dat ze nog nooit van die pillen had gehoord.