Je hoeft dat gevoel niet per se te krijgen. Het is net als met de liefde. Sommigen doen aan liefde op het eerste gezicht. Sommigen moeten elkaar langer kennen. En sommige relaties beginnen met idiootmakende allesbepalende verliefdheid. Terwijl het bij anderen een kalmer soort liefde is.
Mijn partner en ik hebben een hele andere smaak qua namen. Uiteindelijk een namen app gedownload. Beiden apart van elkaar gekozen. Kwamen 3 dezelfde namen uit bij een meisje en 4 bij een jongen. Zowel bij de meisjes als bij de jongens vonden we beiden dezelfde het mooist. Heerlijk! Totdat mijn nicht vorige maand haar dochter de naam gaf die wij op nummer 1 hadden staan. Auch! De afgewezen namen waren automatisch niet goed genoeg meer. Mijn partner kon zich niet over de eerste naam heen zetten... (naam stond niet in de top 100).. Gelukkig was er net bekend gemaakt welke namen hoevaak gekozen waren in 2015. Dus ik de site erbij.. Alle eventuele meisjesnamen op post its geschreven. Er bleven vier over! Alleen we vonden beiden twee namen leuk en konden we niet kiezen welke het zou moeten worden. Nu krijgt ons kindje, als het een meisje wordt, twee namen. Over de roepnaam zijn we het eens gelukkig! De betekenis van een naam.. Daar kijk ik trouwens niet naar. Alleen mijn gevoel erbij.. Anders hadden we nu nog geen namen. Haha
Een jongensnaam waren we zo uit. Maar toen bleek het een meisje! Toch, toen we dat wisten, kwamen we (of eigenlijk ik) vrij snel op een meisjesnaam die we beiden leuk vonden. De jongensnaam die we hadden zou ik misschien de volgende keer niet meer kiezen. Hij is wat gaan vervelen..
Meisjesnaam hadden we al langer Jongensnaam bleef lastig, maar we zijn eruit gekomen Hebben zelfs al 2e namen erbij gekozen Nu wachten tot augustus welke namen we mogen geven
Jaaaa, fijn dat je dat zo zegt, ik denk namelijk dat dat ook beter bij mij past. De naam waar we nu mee aan het 'testen' zijn voelt vandaag ineens super vertrouwd... alsof hij altijd al zo heeft geheten. Misschien wordt het hem dus wel
Voor een jongen heb ik al jaaaaaren de naam klaar liggen... Ben ik even goed in meiden maken hahaha Mijn oudste dochter heet Raven op zijn engels. Deze naam hoorde ik een keer maanden voor ik zwanger raakte. Nooit meer aan gedacht tot bij de bevalling me ma aan me vroeg... Je moet nu echt een naam kiezen schat? Dus ik zei volmondig Raven terwijl die dus niet eens op me nummer 1 stond maar 2 andere namen. Zo zie je maar Nu hetzelfde probleem... Ik heb 3 namen en ik kom er maar niet uit, ben ook 27 weken zwanger dus ik ben eigenlijk aan het kijken voor een naam die goed bij mijn dochter past... Dus geen Raven en Emma bijvoorbeeld
Erg moeilijk inderdaad. Mijn lijstje groeit niet maar krimpt ! Vriendlief moet het er uiteraard ook mee eens zijn... maar dat gebeurt zelden helaas ):.. voor een meisje hebben we wel namen ( eerste en tweede naam ) klaarstaan maar een jongensnaam is een rot karwei tot nu toe haha.