Deeltijdstudie hbo-v

Discussie in 'De lounge' gestart door Nen87, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hallo dames,

Is hier iemand die de deeltijdvariant van hbo-v heeft gedaan of nog doet? Zo ja hoe bevalt/beviel dat? Is het te combineren met een gezin of heb je dat als erg zwaar ervaren?

Ik ben me hierop aan het oriënteren, maar naast de info die ik op de hogescholen kan vinden, zijn ervaringen ook altijd welkom!!

Groetjes

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ga over 2 weken hiermee beginnen :D dus dan kan ik je meer vertellen! volgens mij is het wel te doen hoor!!

ik ga het in utrecht doen..... in 3 jaar.....

elk jaar bestaat uit half jaar studie.. en dat is dan 1 dag in de week (prima te doen denk ik)

en het 2e half jaar bestaat uit een stage.... en om de week 1 dag school.... dat wil zeggen
    ene week : 3 dagen stage
    andere week: 2 dagen stage 1 dag school

dus max 3 dagen in deweek...

ik heb al 3 jaar biomedische wetenschappen gedaan, en ooit 2 jaar HBO-V dus ik heb al veel medische kennis, dat is wel mijn voordeel....

maar mocht je tegen die tijd meer willen weten dan hoor ik het wel!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi muis,

Bedankt voor je reactie. Leuk dat je ermee gaat beginnen! Ik heb ook al een jaar hbo-v gedaan maar destijds de opleiding niet afgemaakt. Toch blijft het vreselijk kriebelen/trekken en ik kan het niet loslaten. In de tussentijd afgestudeerd aan een andere opleiding, maar hierin is het lastig werk vinden. Zeker in deze provincie..
    Hier wordt de opleiding in Groningen en Leeuwarden aangeboden. Ik ga nog even met beide scholen bellen om wat vragen te stellen over hoe het daar in de praktijk gaat. In Groningen heb ik al gezien dat je in eerste instantie ook weinig op school bent. In het eerste jaar staat er slechts 1 lesdag per week en verder nog geen stage. In de jaren daarna ga je wel stage lopen (2.5 dag per week) en 1 dag naar school. Ik zal ernaast wel inkomsten moeten krijgen (meer dan stagevergoeding, want dat is ongeveer 300 euro per maand), anders kan ik de opleiding niet financieren en kunnen we onze vaste lasten niet betalen. Anders kom ik ook wel in Utrecht naar school haha en loop ik mijn stages hier ;)
    Lastig hoor.. De wil en het enthousiasme is er zeker, maar de vraag of het praktisch haalbaar is?

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    is duaal niks voor je??
    dat heb ik gedaan, dat is de laatste 2 jaar.
    wordt je collegegeld betaald en werk je 2x een half jaar in dienst ipv stage.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Duaal heb ik ook zeker naar gekeken maar dan zijn de eerste 2 jaren wel voltijd toch? Of heb ik dat fout? Want dat vind ik wel erg heftig met mn kleine ventje en we hebben ook echt inkomsten van mij nodig...

Deel Deze Pagina