Voor een jongen waren we er al lang voordat ik zwanger was uit. Ik had die naam eens genoemd en mijn vriend vond het ook meteen heel leuk klinken. Voor een meisje een ander verhaal.... Ik had een hele lange lijst met namen die ik leuk vond (vooral friese namen). De naam die ik het mooist vind (Jente), associeert mijn vriend met iemand die heel negatief bekend staat hier in de buurt. Veel van de andere namen vond hij niet leuk. Uiteindelijk bleven er 4 namen over waar we steeds tussen twijfelden. Twee friese (niet veel voorkomende) en twee andere (meer/veel voorkomende) namen. Ik heb hem uiteindelijk gevraagd, wat vind je leuker, een veel voorkomende of niet veel voorkomende naam. En daarna welke van de twee hij dan het leukst vond. De naam die overbleef is het geworden. Ikwas toen ca. 27 wkn zwanger en wilde de knoop echt doorhakken.
We hadden van het CZ een namenboekje gekregen, en toen hebben we dit beiden apart uitgepluisd en de 3 leukste namen opgeschreven. Daarna hebben we deze namen aan elkaar laten zien, en hoewel we beiden andere namen hadden zijn we er makkelijk uitgekomen. De meisjesnaam is achteraf nog veranderd, in een naam die niet eens in dat boekje staat
Toen ik zwanger was van Ilse hadden we de naam vrij snel, enige reserve die we hadden bij de meidennaam is dat de dochter van mijn beste vriendin ook zo heet. We wisten niet of het een jongen of een meisje zou zijn, dus de volgende 2 namen hadden we klaar: Ilse Nienke (1e was gewoon leuk en de 2e is vernoemd naar mijn moeder) en Robert Jan (ook weer 1e leuk en de 2e is vernoemd naar mijn schoonvader). Bij Leo wisten we wel dat het een jongen zou zijn maar opeens vonden we Robert geen leuke naam meer. Dat de 2e naam vernoemd zou worden naar schoonpa stond wel vast. Ook nu hadden we de naam Leo al vlot gevonden. Als voorwaarde dat de naam niet met een G, I, K of M zou beginnen (al bestaande initialen in ons gezin) Voor het geval het stiekem toch een meisje zou zijn: Loes Anneke (2e naam weer vernoeming) Groet van Kiki PS bij een eventueel 3e moeten we dus de letters G, I, K, L en M omzeilen