Hoi hoi, Inmiddels weten we dat we binnen een paar maanden twee meisjes gaan krijgen, super leuk, we hebben al twee jongens (geen tweeling). Alleen die namen he... Nu vinden we allebei Vera een mooie naam. Maar welke past erbij voor haar zusje? Aantal "voorwaarden": -Niet te beginnen met een k-klank ivm met de achternaam die begint met een K. -Zowel onze namen, als die van de jongens, en dus ook Vera, zijn allemaal 2 lettergrepen (bedenk ik me nu, is geen bewuste keuze geweest). Opeens een naam met 4 lettergrepen zou een beetje raar zijn denk ik En verder wil ik vooral niet al te veel restricties opleggen We komen er echt niet uit (Vera heeft al een aantal echtelijke ruzies opgeleverd), dus alle suggesties die ons verder kunnen helpen zijn welkom!!
Ten eerste gefeliciteerd, wat leuk! Vera vind ik een heel mooie naam. Misschien past Marin erbij? Toch weer heel anders, maar wel twee lettergrepen en niet met een K.
Wat leuk! Gefeliciteerd! Hoe heten je jongens dan? Misschien wel leuk om te kijken wat er bij alledrie de andere namen past. Vera vind ik een hele leuke naam!
Misschien heb je hier wat aan: Meisjesnaam: Vera - ZeeVanNamen.nl of Meisjesnamen. er zijn nog wel een paar sites, waar je kan zoeken op naam en wat er dan bij zou passen, maar die weet ik even niet meer. Dit is iig wel een leuke site. Zelf dacht ik aan iets met een 'v' erin, zoals Lieve, (O)livia of Nova. Wat ik er ook wel leuk bij vind is namen met ook 4 letters, bijv. Mare, Jade of Isis.
Ilse Iris / Isis Nina (maar misschien een iets te hoog Knabbel & Babbel gehalte door de eindletter) Elin
Vera, leuke naam! Wat ik er goed bij vind passen: Imke, Yfke, Mijke, Jolien, Mirthe, Milou, Anouk, Aniek, Lisa, Eva, Amber, Jitske, Sofie
Wat leuk twee meiden, helemaal na twee jongens. Gefeliciteerd! Wat suggesties: Janne Marrit Sanne Ilse Elin Anouk Malou
Rosa Iris Lisa / Liza Nora Anna, Anne Lara Emma Sara Elsa, Else Ilse Eva Hanna / Hannah Sofie / Sophie Amber Laura Daphne Janna Mia Ina
Cato Niene Elle / Ella Imke Fiene Marit Eva Lieke Elze Liva Elin Rosa Benthe Jonne / Jonna Ninthe Jinthe Emma Iris Lize Lisa Sara Jasmijn Ilse Sophie Jolijn Merel Sofie Meike Lotte Merle Jetske Mirte Silke Anne Esther Lucie Nina Fenne Laure
Wauw, veel reacties, dank jullie wel! En ook voor de felicitaties Onze zoontjes heten T.y.m.o en L.u.c.a.s. Het liefst zoeken we een naam die niet met een T of een L begint ivm post e.d. en ook niet met een M of een N door onze namen. En namen eindigend op een A geven me inderdaad een beetje een Knabbel en Babbel gevoel zoals iemand het zo leuk omschreef Man heeft hetzelfde. Wel heel jammer, want best veel namen die ik mooi vind eindigen op een A. Sophie staat bovenaan mijn man's lijstje, en ik moet zeggen dat ik het goed bij elkaar vind passen, maar de naam an sich vind ik niet zo mooi. Zeg maar gewoon bleh Iemand nog suggesties met deze extra info?
Alice Amber Amée Anke, Anne Anouk Bente Berit Bine / Biene Birte Cato Chloe Cleó Cloé Demi Doris Edith Edith / Edit Esmée, Edmée Estee Ester Femke Flore Gitte Imke Jenny Jette Jolie Josie Joyce Judit / Judith Rhodé Romy, Roni Stine Suze Wendy Yael Yentl
T.ymo, L.ucas, V.era en S.ofie: leuk! Maar anders misschien.. Anne Elin Elize Fien(e) Fleur/Floor/Flore Ilse Julie Krista Lily Roos Sara(h) Suze/Suus/Suzan