Hallo, Ik ga eind augustus op vakantie en ben uitgerekend op 20 juni. Dus ik hoop dat ik mijn zoontje over een week hooguit in mijn armen zal hebben. Eind augustus ga ik naar Turkije want mijn broertje gaat trouwen en dat wil ik voor geen goud missen. Alleen ik ga met de auto en dat duurt ongeveer 24 uur, ik heb al een autoreiswieg gehuurd voor in de auto, maar de vraag is wat moet ik als ik daar ben? De kinderwagen is veel te groot dus die kan niet mee. Is een 5 standen buggy een oplossing? Ik weet niet of dat kan? Hebben jullie hier ervaring mee dames? Groetjes, Tugba
Geen ervaring mee. Maar kan die buggy echt helemaal plat dan? Anders is het volgens mij niet echt goed voor het ruggetje. Misschien is een draagdoek een optie?
Ja, hij kan helemaal plat. En veel op stap met hem zou ik toch al niet doen want dat is veel te warm voor hem. Maar af en toe een avondwandeling ofzo... Denk je dat dat wel kan? Draagdoek lijkt wel handig maar als ik denk aan het weer daar ( 35 - 40 graden) dan denk ik dat dat ook niet echt fijn is niet voor hem en ook niet voor ons...? En bedankt voor je antwoord avast, want helaas reageert niemand op mijn vraag
Je stelt een vraag maar geeft eigenlijk al aan dat de kinderwagen niet past. Toch is dat wat ik zou adviseren, omdat dit het beste is voor het ruggetje van je kleintje! Een buggy (die bij je kinderwagen hoort) mag pas vanaf 6 maanden en een 'goedkopere'/lichtgewicht buggy pas vanaf 1 jaar. Groetjes Six
Wat je ook kan doen, is mss zo´n onderstel meenemen waar je de maxicosi op klikt! Verder als de buggy helemaal plat kan, moet het denk ik wel kunnen, ik neem aan dat je niet de hele dag aan de wandel gaat
Maar wat ik me nu zit te bedenken, zo´n kleintje kan je volgens mij nog helemaal niet in de gordels doen, die zijn nog veel te groot, toch of heb ik het mis :
Nee, veel wandelen zit er zeker niet in, want het is al te warm voor ons dus laat staan voor de kleineke. Maar een avondwandeling af en toe moet wel kunnen denk ik... :
Ik weet het niet Misschien kan ik het beste bellen naar prenetal ofzo, misschien dat zij een andere optie hebben ofzo... Nou toch bedankt voor jullie antwoorden.
zal inderdaad ook echt de buggy niet meenemen de gordels zijn veelste groot.. en lig daar minder comfortabel in dan in de bak... maar even off topic is het maar 24 uur rijden naar turkije?
De maclaren buggy kan je wel wat eerder gebruiken, maar met 2 maanden zal deze ook nog "te groot" zijn..Heeft niemand een wandelwagen voor je te leen daar?
Ja zeker, vroeger waren dat wel 3 dagen maar tegenwoordig ben je er binnen 24 uur. Vorig jaar waren we er in 22 uur
Wat versta jij onder een 'autoreiswieg'? Gewoon een Maxicosi of wat anders? Wat voor kinderwagen heb je zelf? Is het geen idee of een kinderwagen te huren die wat kleiner te maken is? Ik meen dat de Bugaboo een wat kleiner onderstel heeft? Daar zijn in de pijler 'babyuitzet' vast wel ervaringen over te vinden. Als je een autostoeltje kunt huren, zijn er vast ook zaken die kinderwagens verhuren, is dat een optie? Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap overigens, spannend!
Iedereen heeft het nu over het ruggetje dat het niet goed aan zou kunnen maar vergeet ook zeker de nek niet. Bij 2 maanden kan de kleine zijn nek nog niet zelf ondersteunen en in een buggy wordt hij dan helemaal doorelkaar geschud. Ik zou het niet doen en toch maar proberen om de wieg in de auto te proppen.
In Turkije hebben ze toch ook wel baby's? (haha sorry, flauw grapje!) Kijk eens of er mogelijkheden zijn om daar een wandelwagen te lenen van familie/vrienden. Er moet íemand zijn die daar wel een kindje heeft, toch?
We gaan met een polo op vakantie dus de bagage ruimte is al heel klein. De kinderwagen meenemen kan echt 100% zeker niet. De autoreiswieg is een speciale reiswieg voor in de auto dit is de website waar je het kan huren http://www.reiswieghuren.nl/ Ik heb genoeg familie in Turkije maar er is al zo lang geen kleineke geweest in de familie dat ik echt niet denk dat er iemand een kinderwagen heeft voor onze ukkie. Ik heb wel zitten googlen om te kijken of er in turkije de mogelijkheid is om een kinderwagen te huren maar heb niks kunnen vinden.
Daar heb ik ook al aangedacht, maar met 35-40 graden lijkt dat me niet fijn voor hem en ook niet echt fijn voor ons. Denk je niet?
Ik zou toch als je niks kan lenen echt ruimte maken voor een kinderwagen. Je kan tegenwoordig de kinderwagenonderstel zo klein opvouwen en de bak helemaal inklappen. Ik zou namelijk echt niet je kindje in een buggy leggen dat is namelijk niet veilig, je kleintje is daar echt nog veels te klein voor dan.