Voor wie interesse heeft: de nieuwe lijsten van de SVB (kindernamen 2012) staan op internet...SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20 Iedereen succes met zoeken...
En hier de volledige alfabetische jongensnamenlijst: http://apache.svbvod.pmedia71.kpnstreaming.nl/kindernamen-2012/SVB-kindernamen-2012-jongens-alfabetisch.pdf En de meisjesnamenlijst: http://apache.svbvod.pmedia71.kpnstreaming.nl/kindernamen-2012/SVB-kindernamen-2012-meisjes-alfabetisch.pdf
naam van dochterlief geen 1 keer gegeven in 2012 en naam van onze zoon 2 keer. de naam die we voor een eventuele jongen hebben is 0 keer gegeven afgelopen 4 jaar de naam die we voor een eventuele meid hebben 298 keer.... de naam hebben we al een tijdje maar gelukkig heb ik nog heel wat maanden om daar over te denken of we dan wel of niet een andere naam gaan zoeken
De naam voor onze zoon staat niet meer top 20 en 494 keer gegeven.. toch wel blij mee aangezien ik deze naam al zeker 20 jaar in mijn hoofd had.. (mijn pop heette vroeger zo ) Hij is dus niet speciaal maar ook weer niet heel erg veel voorkomend
Zoooo hee... De namen van onze dochters zijn 296 keer en 408 keer gegeven. De mogelijke namen voor ons zoontje zijn 668 D) , 48 en 7 keer gegeven. Die blijft zo lastig hè.... Twijfel twijfel...
Onze dochters naam staat voor het eerst in de top 20, hihi! Maar waar kunnen jullie zien hoe vaak hij de afgelopen jaren is gegeven? Kan het niet vinden...
De eerste 2 namen weet ik haha maar de 7 kan ik niet achterkomen. zijn er teveel. Vind 48 mooier dan 668. 668 hoor je zoveel haha.
Grappig om te zien dat de namen die wij voor onze meiden hebben gekozen steeds vaker gegeven worden. En ook dat er een verschuiving zit in de schrijfwijze van de namen, wat eerst minder gebruikelijk was (maar wat wij mooier vonden), is in 2012 juist meer gegeven.
Als je de 48 hebt die met de F begint dan heb je de goeie haha. Vriendlief neigt opeens erg naar 668. En ik naar 7, die overigens met een J begint. En 48 vinden we allebei 'wel leuk'. T is zo net de menukaart van de Chinees joh, al die nummertjes Het maakt de keuze er niet bepaald makkelijker op, die svb lijst... Maar wel leuk namen spieken!
Woehoe onze gekozen naam is nog minder populair geworden. Leuke bijkomstigheid, van 240 ( en een beetje) naar 125 Nasr al had t een top 20 naam geweest dan had ik t nog niet veranderd.
Ja dat is de nummer 48 die ik in gedachten had hihi Leuke naam! Ik ga nog even kijken of ik erachter kan komen welke nummer 7 is!