Hallo allen, We hebben een naam bedacht die we erg mooi vinden. De naam Senn. Nu is het zo dat het zoontje van mn nichtje Lenn heet. Vinden jullie dat kunnen? We zien elkaar zo 1x per twee maanden en hebben wel geregeld contact en zien elkaar wel als vriendinnen.
Ik zou het zelf niet willen. En het is bijna hetzelfde.Op 1 letter na. Maar het gaat er natuurlijk om hoe storend vind je dit. Dat kunnen wij niet bepalen. Misschien Senna Sid Seth Sev Sil Sepp
Voor een broertje zou ik het niet doen, maar voor een achterachterneefje (of hoe je het wil noemen ) vind ik het best kunnen.
Ik vind het prima kunnen. Naast dat ik het een totaal andere naam vind ben ik ook van mening dat je je kind een naam mag geven die je mooi vindt, niemand heeft het alleenrecht op een naam ofzo. Ik vind het verder echt een hele andere naam. Hij rijmt, maar daar heb je t dan ook mee gehad.
Ik zie het probleem niet, vroeger had je dat heel vaak in families omdat dan alle meisjes naar oma Marietje (marie/marietje/rietje/riet/miet/martha ) of oma Cornelia (cor/cora/cornelie/nelie/nel) werden vernoemd. Ik vind het wel kunnen daarom. Als je zonder dubbele n gaat lijkt het iets minder op elkaar Sen maar ik zou gewoon voor Senn gaan denk ik.
Zolang je het zelf niet vervelend vindt dat het qua klank verwarrend kan zijn als jullie samen zijn, zoals met roepen als ze iets ouder zijn, zou ik zeggen gewoon doen Vind het wel 2 verschillende namen ondanks dat de eerste letter alleen verschilt.
Ik heb een nichtje met een zoontje Sam, en een ander nichtje kreeg toen een zoontje Sem. Zover ik weet heeft niemand dat raar gevonden, het is alleen wat verwarrend op een verjaardag soms . Lenn en Senn vind ik minder op elkaar lijken dan Sam en Sem, ik denk ook door de andere beginletter. Dus als het voor jullie de naam is zou ik me er zeker niet door tegen laten houden.