Vind het leuk voor een karakter in een boek of film. En stiekem ook wel een beetje stoer. maar de associatie met Maan van The Voice . Alhoewel dat kind over paar jaar vast vergeten is.
Allereerst denk ik dat iedereen gewoon de naam moet kiezen die hij/zij echt mooi vindt. Dus als Maan de naam voor jullie is, zou ik het zeker doen. Mijn keuze zou het niet zijn. Ik houd niet van namen die ook een gewoon woord zijn.
Het is echt mijn smaak niet. Maen vind ik zo mogelijk nog minder mooi... Maar wat vind jijzelf? Dat is veel belangrijker dan de mening van wat mensen op een forum!
Nee, het is een zelfstandig naamwoord en geen naam (ja ik weet dat namen ook zelfstandige naamwoorden zijn). Ik houd van namen die namen zijn en dus geen Maan, Bloem, Storm, etc.
Precies. Ik ken 2 meisjes die Vlinder en Pink heten. Ik vind dat best zielig. Lijkt me ook best pestgevoelig..
hihi, ik moet bij Maen meteen denken aan “de halve maen” dat is die attractie uit de Efteling. Lekker oudhollandsche spelling zeg maar To, ik vind Maan persoonlijk geen naam. Voor mij is dat net zoiets als je kind zon of wolk noemen. Maar aan de andere kant zo zijn er wel meer natuurnamen die door de jaren heen “gewoon” zijn geworden. Het is een kwestie van wennen ook.
Ik vind het een mooie naam! Ik denk bij Maan eerder aan Maantje Piet van 'maandag daandag' op Instagram (van de boeken 'het hele jaar feesten'). Mooie krachtige en lieve naam.
Ik vind het geen mooie naam, maar ik houd ook niet van Wolf en Storm namen. Gek genoeg vind ik Foss en Luna, uitgesproken als Luu-na, dan wel weer leuk!
Maar, doe lekker waar jij je het beste bij voelt. Wij hebbem afschuwelijke reacties gehad op de naam van onze 2e. In gedachte stak ik een middelvinger op want de naam past zó bij ons en bij hem. Nog steeds elke dag blij mee