Ik heb een meisje in de klas gehad dat Manóe (Manou) heet, maar ik bedenk me net dat ik een jongetje ken dat Manu heet en dat spreek je idd uit als Máanoe. Je zou het als Mánu kunnen schrijven, is het meteen voor iedereen duidelijk!
In eerste instantie had ik de klemtoon op "nu" (noe) Ik ken een meisje dat Manou heet, waarbij de klemtoon op "nou" ligt (noe). Maar bedacht me net dat ik ook jongetje via via ken dat Manu heet en de klemtoon op Ma heeft.
De Manu's die ik ken spreken hun naam uit als maNOE. Klemtoon op NOE. Maar misschien is het wel leuker om maNU te zeggen, met een UU.
Dit is helaas mijn tweede naam. Vind het echt vreselijk omdat het in mijn ogen inderdaad echt een jongensnaam is. Bij mij ligt de klemtoon op de tweede lettergreep. Nu is het in NL gewoonweg lastig om namen te schrappen (juridisch lastiger dan namen wijzigen), anders had ik dat zeker gedaan. Maar voor een jongen vind ik het een redelijk ok naam, wel afhankelijk van de afkomst. Ik zie iig geen blanke jongen voor me bij deze naam.
Het is mijn bijnaam, iedereen kan nu denk ik mijn volledige naam wel raden. Ik zou dan eerder manuel of Emanuel doen voor een jongen. Maar meer omdat het zelf ook echt verschrikkelijk als afkorting vind, laat staan naam.