Misschien speelt dit “probleem” niet echt omdat we het geslacht van de baby’s nog niet weten, maar voor onze tweeling hebben wij twee jongensnamen die met dezelfde letter beginnen. Zou dit voor jullie een no-go zijn? Ik wil ze dan wel een tweede naam geven (met allebei een andere voorletter) om ze uit elkaar te kunnen houden bij post. Het zijn ook twee namen met allebei twee lettergrepen, maar verder wel gewoon verschillend.
Ik zou dit niet doen. Ik heb zelf totaal geen problemen met dezelfde voorletters bij broers of zussen maar bij een tweeling zou ik het nooit doen. Icm dezelfde geboortedatum levert dat geheid problemen op. Ongeacht een tweede naam. Ik ken meerdere tweelingen en zelfs met een andere voorletters is er al vaak verwarring bij instanties.
Ja klopt maar bijv bij huisarts, tandarts, ziekenhuis en de rest doen ze het op geboorte datum en voorletter. Hier allemaal dezelfde voorletter en dat is al lastig maar door andere geboorte datums nog wel te doen
Ik vind dezelfde 1e voorletter als mijn moeder al heel vervelend. Altijd gedoe met post dat mijn moeder dat van mij opende. Zou het dus niet doen bij hetzelfde geslacht. Helemaal bij een 2ling niet want dan ook nog dezelfde geboortedatum.
Ik zou hier niet voor kiezen ivm verwarring. Daarnaast ook een smaak kwestie, vind het bij een tweeling toch vaak jut en jul
Misschien dat we dan maar bij 1 de namen omdraaien. Dan hebben we bijvoorbeeld A. B. De Boer en C. A. De Boer. En dan de namen met de A wel als roepnamen. Ik vind deze namen bij elkaar totaal niet Jut en Jul gelukkig, het zijn echt andere namen.
Ik zou het gewoon doen! Ben zelf van een tweeling maar ondanks dat er een verschil in geslacht is hebben ze zich weleens vergist. Tegenwoordig gaat alles digitaal en zoals jezelf al zegt dmv bsn.. en hoe vaak krijg je nou post als je nog thuis woont? Zou het daar zeker niet vanaf laten hangen.
Dit inderdaad. Hoewel ik, bijvoorbeeld Boris en Brian totaal niet jut en jul vind. Maar B. Jansen en B. Jansen met dezelfde geboortedatum is best verwarrend.
Ik ken een tweeling met dezelfde voorletter, twee jongens. Voor zover ik het weet hebben ze geen problemen mee. De kinderen zijn nu 3 jaar oud ongeveer.
Haha nee, dan gaat de jut en jul niet op. Maar ken er ook een paar waar de naam ook nog eens lijkt (bijv. Delano en Djevano).
Gewoon lekker doen. Als je een 2e naam geeft met andere voorletter js het prima! Ik vind het juist wel leuk voor een tweeling met dezelfde letter!!!
Wij (gezin van 5) hadden thuis allemaal dezelfde voorletter. Nooit problemen mee gehad hoor. En zulke boeiende post kreeg ik ook niet toen ik nog thuis woonde (nu nog steeds niet ). Had er geen problemen mee als het door één van mijn ouders werd open gemaakt.
Ik ken een jongens meisjes tweeling waarbij zelfs ondanks het sekse verschil dingen verwisseld zijn. Zou het dus zelf nooit doen. Want gemeentes zijn ook echt domme instanties in dit soort gevallen. En bij 3 jaar natuurlijk nog weinig problemen. Maar probeer bij 20 jaar een gekocht stuk grond maar eens te veranderd te krijgen naar de goede persoon. Daar gaat zo jaren overheen.
ik vind het geen probleem, mijn broers hebben de voorletters cmj en mcj dat gaat nooit fout zelf heb ik pcm en mijn dochter ecp. als er nog een jongetje komt krijgt die de voorletters mcm, mmc vind ik niet ok ivm het een afkorting van een ziekenhuis is en de namen lopen niet lekker, dus dat wordt gewoon goed opletten met de post
Maar in geen van de gevallen die jij noemt is er sprake van dezelfde voorletters... laat staan ook nog eens dezelfde geboortedatum. Dat is toch een hele andere situatie dan van TS? Ook zie ik veel mensen het hebben over post. Dat zou ook mijn minste zorg zijn. Ik heb vriendinnen die tweeling zijn (zonder dezelfde voorletters!) en onlangs nog kwam ze er aan het eind van het ziekenhuisbezoek achter waarom het toch zo’n raar gesprek was. De arts had het dossier van haar zus voor zijn neus. Een ander voorbeeld dat ik hier een keer op ZP voorbij heb zien komen. Tweelingsbroers die een rekening hadden bij dezelfde bank. Er was iets financieels waardoor een rekening geblokkeerd werd. Je raadt het al, van de verkeerde broer... Ik vind dit een hele slimme oplossing! Zo zou ik het doen. Nog geen garanties natuurlijk maar de kans op vergissingen wordt toch al kleiner zo.
Veel officiële instellingen gebruiken geboortedatum-achternaam-voorletter, zo raken mensen met dezelfde gegevens soms verwisseld. Daar moet je bijv in een ziekenhuis echt niet aan denken. Zelf met met wisselen van de letters bij een van de twee vraag ik me af of dat de oplossing is. Als je belt om ergens een afspraak te maken voor Aad de Boer, dan zullen ze makkelijk AB de Boer aanklikken, terwijl Aad eigenlijk CA de Boer is. Het blijft dus oppassen..
Ik zou het nooit aanraden. Mijn man en zijn tweelingbroer hebben dezelfde voorletter en ieder nog een tweede en derde naam met andere letters. Mijn man heeft wel eens een nieuw paspoort aangevraagd (oude verlopen paspoort ingeleverd) en op het nieuwe paspoort stond zijn pasfoto met de gegevens van zijn broer. Ook is in het ziekenhuis meermaals verwarring geweest en zijn in eerste instantie de verkeerde dossiers erbij gepakt. Inmiddels geven ze zelf aan om verwarring en fouten te voorkomen dat ze een tweelingbroer hebben en of ze de gegevens willen dubbelchecken...