Siemen? Wij zijn toch nog verder aan het nadeken. Het lijkt me wel een makkelijke naam en hij past goed bij Maxim... of niet?
Ik moet bij Siemen een Siemens deken en vind Siemen niet mooi bij Maxim..... Siem vind ik dan wel weer heel leuk, lijkt teveel op Maxim... Ze mixen teveel ofzo Siemen & Maxim.....tja weet niet... Nee zou het niet doen, maar helemaal lelijk is de naam ook niet, brengt alleen andere gedachten met zich mee.
Haha, ik heb nog niet aan Siemens gedacht. Wat zou dan goed bij Maxim passen naar jouw idee? Zelf zag ik hier op het forum Jonah voorbij komen. Een hele leuke naam en kan hem ook aan mijn familie verkopen, denk ik. Maar zou het bij Maxim passen? En ik denk dan gelijk aan Jonagold appels ...
Ik vind Jonah leuk, en nog niet aan jonagold gedacht hahah... even kijken wat vind ik bij Maxim (leuke naam trouwens!) passen. Maxim & Jonah (beide Joods weet niet of dat de bedoeling is) Maxim & Gabriel Maxim & Boaz Maxim & Quinten Maxim & Julien Maxim & Hugo Maxim & Oscar Is dit een beetje je smaak ook?
ik denk ook aan Siemens -Siem vind ik wel leuk bij Maxim : Thijmen Sander Ryan Jonah vind ik ook mooi combineren
Nee hoor, wij zoeken niet speciaal naar een joodse naam Ik ben zelf Russisch dus een makkelijke/internationale en toch nog originele naam zou erg welkom zijn. Bijvoorbeeld, ik heb niks tegen de naam Boaz maar daarmee kan ik dus echt niet bij mijn familie aankomen. Even kijken naar wat wij alweer op ons lijstje hadden staan: Oleg (de uitspraakkwestie baat ons zorgen) Ilya (ook joods, haha. Schijnt in NL een meisjesnaam te zijn) Roman (valt de klemtoon nou op de O of op de A?) Myron (begint met de M, zou het kunnen naast Maxim?) Pavel Simon (twijfels naast Maxim) Symen/Sijmen (heel erg bedankt voor de tip!) Jonah
Bij Siemen denk ik zelf altijd aan het engelse woord semen (voor degene die niet weet wat het betekent: zaad/sperma). Dus internationaal gezien zou ik zelf niet voor deze naam gaan .
Siemen & Maxim, vind ik persoonlijk teveel IE Sijmen daarentegen vind ik wel erg leuk passen. Jonah vind ik een prachtige naam!
Ik vind Siemen een erg mooi naam (Simon is mijn nr 1)! Maar de combi Maxim en Siemen vind ik iets te veel aan s-en en m-en in de namen. Succes!
Ik moest meteen aan Maxim en Quinten denken. Vind het zelf een erg mooie combi. De andere combi's die Aura gaf vind ik ook erg mooi. Siemen vind ik niet zo leuk. Vind ik Simon leuker. Verder kwamen deze namen vrij snel op: Maxim & Thibault Maxim & Fabian Maxim & Caspar Maxim & Rafael Maxim & Guido Maxim & Emiel
Dames, hartelijk dank! Siemen zal hem in ieder geval niet worden. En verder, nee wij zijn nog steeds niet uit. Mijn man is ook niet de gemakkelijkste wat namen betreft. Wat mij betreft wordt het Jonah maar mijn man is (nog ) niet van overtuigd, hij vindt Jonah te bijbels... P.S. Quinten is leuk maar al weggegeven aan onze kat!
Siemen doet me denken aan Siemens en vind het persoonlijk geen mooie naam. Maxim vind ik wel erg mooi maar Siemen vind ik er weer niet bij passen. Andere namen voor bij Maxim: Jerome, Philippe, Quinten, Julian, Luc.... eigenlijk heel veel. Jonah is niet mijn smaak, is me te bijbels....
@Aura Ja, Jonas hebben wij ook aan gedacht maar mijn maan vind deze naam ook te bijbels, het maakt hem niet uit Jonah of Jonas, het is te bijbels @Mamase Lucas is zeker een leuke naam maar komt zo vaak voor. Ik zou dan, denk ik, Luka van maken. Maar waar leg je de klemtoon op bij Luka? Is het LUka op de U of LukA op de A?