Naam bewaren of toch gebruiken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door nic2910, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Hoi hoi,

Wij hebben de naam voor onze zoon al een tijdje, net als zijn tweede naam. Nu dachten we klaar te zijn en hadden mijn man en ik het erover als we nog een zoon zouden krijgen dat hij waarschijnlijk D.aniel zou gaan heten. Ik vind het een erg mooie naam en zou 'm ook graag nu gebruiken (voor het geval we geen kinderen meer mogen krijgen of als het een meisje zou worden).

Is het gek om D.aniel als derde naam te gebruiken voor dit kindje en dan eventueel ook als eerste naam voor een 2e? Of zouden jullie de naam bewaren en de gok wagen dat hij mogelijk niet gebruikt zal worden ;) ?

2. Loutjepoutje

14 sep 2014
    60
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf, als je het zo'n mooie naam vind, bewaren met het risico dat hij niet gebruikt wordt. Een derde naam zie je, in mijn ogen, alleen op het geboortekaartje en zou je verder in zijn leven niet tot nauwelijks gebruiken. Alleen als een onderdeel van zijn initialen. Als je t echt zo'n mooie naam vind zou ik dat zonde vinden en hem bewaren.
    Ik vind het raarder om hem te gebruiken en dan voor een evt tweede zoon weer

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou het raar vinden om een naam zowel aan je eerste zoon te geven als aan een volgende. Ik zou hem dus of nu geven als je hem zo mooi vindt. Of bewaren voor een eventuele tweede zoon met het risico dat je de naam niet meer kunt geven.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Eens, ik zou hem bewaren.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Eens met Loutjepoutje. Ik zou hem ook bewaren.

6. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Bewaren 3 voornamen vind ik persoonlijk erg veel en worden inderdaad nooit gebruikt.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bewaren of nu geven maar niet allebei.

Bedenk dat je straks misschien weer 3 namen moet bedenken als je dit kind 3 namen geeft.

8. K00

K00 Niet meer actief

Hier een andere mening..

Waarom zou je een derde naam vervolgens niet voor een eerste mogen gebruiken?? Vernoeming is toch vaak juist naar een eerste naam, alleen doen jullie het even in een andere volgorde :)

Ik zou hem misschien alleen bewaren omdat het dan ietsje specialer is als je je volgende zoon eindelijk zo kan noemen :)

9. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Nu geven of bewaren.
    Twee kinderen met een zelfde naam vind ik heel raar. Dat kan alleen bij een vernoeming naar een familielid. In sommige families komt een soort familienaam voor. Dan heten bijvoorbeel alle zonen Jan.

10. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik vind het helemaal niet raar als je een evt tweede of derde naam weer gebruikt.
    Mijn vader en zijn broer hebben dat ook. Vind ik juist leuk en bijzonder. En het is niet dat je die naam verder ook echt gebruikt (als roepnaam)

11. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel bijzonder om (eventueel) op die manier een familierelatie aan te duiden. Nu als 3e naam en straks als 1e naam kan m.i. prima.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Natuurlijk kan dat, schept toch juist een band tussen broers?
    En bij vernoemingen gebeurt het juist vaak volgens mij.
    Onze vorige buren hebben ook twee jongens. De jongste heeft als roepnaam de tweede naam van de oudste, die vernoemd was naar beide opa's.

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik zou hem dan nu ook geven als derde naam en evt later als eerste naam.

Is toch juist heel mooi? Vernoeming van broers onderling!

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Eens :)

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou de naam niet bewaren, of jullie moeten nog een grote wens voor 1 of meer kinderen hebben.
    Ik vind het niet gek als zijn 3e naam Daniel is en zijn eventuele broer heet ook Daniel.
    Ik bedoel, de roepnamen zijn dan toch niet allebei Daniel?
    Zo ken ik iemand die heet Louis Leendert en zijn broer heet Leendert Louis:p

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.865
    113
    Vrouw
    Dan zou ik hem bewaren.

17. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Haha verdeelde reacties dus :p we hebben er inmiddels voor gekozen om 'm te bewaren! Ook om wat Aquilegia aangaf, straks moet je weer 3 namen verzinnen en ik wil niet zomaar een naam erbij plakken 'omdat het moet/hoort'.

Thanks voor jullie inbreng 😃

Deel Deze Pagina