Hallo ik ben op zoek naar leuke variaties voor de voornamen van onze toekomstige dochter! haar roepnaam word Lana en we zoeken dus nog leuke variatie op de namen Marion en Conny ( moeder en schoonmoeder) zelf zaten we te denken aan Lana Maria Constanca. meer suggesties zijn welkom !
Marion ---------- Madelon Manon Marley Marsha Marcia Mariah Mariam Marlou Marine/marina Marit Maryse Maryon Conny ---------- Coby Constance Coralie Cora Ik zou zelf voor Lana Madelon Constance gaan!
Waarvan is Conny een afkorting? Tenminste ... ik neem aan dat het een afkorting is. Ik zou Marion niet veranderen.. vind ik gewoon een heel mooie naam en het is ook een gangbare / moderne naam... in tegenstelling tot Conny. Als Conny bijvoorbeeld afgeleid is van Cornelia (goeie kans ) dan vind ik Cornelie wel een optie of Constance... Constanca vind ik wat gezocht.
Marion, grondvorm Maria. Conny, verkorting van Constance of Cornelia. Dus, Lana Maria Constance of Lana Maria Cornelia. Volgens mij moet je je eerste ingeving volgen, want dat klinkt goed. Overigens viel het me wel op dat alle namen daarin eindigen op een -a-.
klopt ik vond het wel lekker klinken maar ik was benieuwd naar modernere versies van marion en conny.