Nou de titel zegt het al Wat vind je van quinn als meisjesnaam? Onze dochter heet K.enzie en nou kwam mijn vriend met quinn als naan voor ons 2de dochtertje. Ik vind de naam op zich erg mooi, maar twijfel of het ook mooi is voor een meisje. Oh nog even de feitjes, in Nederland wordt de naam vaker aan een jongen gegeven terwijl in Amerika de naam vaker aan meisjes word gegeven. Ik denk voornamelijk ivm quinn van glee . Oh en wat voor meisje zie je voor je als je denkt aan een kleine meid met de naam quinn. Alvast bedankt met meedenken
Leuke stoere naam!! Ik ken geen jongens die Quinn heten, ik heb de naam pas leren kennen door het meisje Quinn van Glee.
Ik vind Quinn eigenlijk geen meisjesnaam. Ik zou dan eerder gaan voor Quinty. Aan de andere kant heeft het alleen ook wel weer wat stoers.
Hier heel trots op onze mooie dochter met deze naam Wij vonden hem voor een meisje juist veel leuker. Geen moment spijt van gehad! Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Smaken verschillen, het moet een naam zijn die voor jullie goed voelt en niet voor de buitenwereld.
Ik kwam de naam een tijd terug voor het eerst tegen als meisjesnaam bij iemand op facebook. Ik heb erg moeten wennen aan Quinn als meisjesnaam, maar inmiddels vind ik het een erg leuke meisjesnaam. En past ook prima bij K.enzie.
Ik denk in eerste instantie aan een jongensnaam, maar vind hem niet eens zo heel erg gek voor een meisje. Ik denk dan wel aan een stoer meisje. Vind de naam ook goed passen bij Kenzie. Ik ben zelf voorzichtig met namen omdat ik vind dat een kind de naam zelf ook mooi zou moeten vinden (en dat is in veel gevallen met de semi-hippe, zelfbedachte, raar-geschreven namen die je op deze pijler tegenkomt niet zo). Quinn zit voor mij een beetje op dat randje, maar tegelijkertijd vind ik het toch wel een hele leuke naam. En jou vind ik stoer dat je kiest voor Amerikaanse namen. Ergens had ik dat ook gewild. Ik vind McKenzie leuk, Maddison, Abigail, maar vind het voor in Nederland té. Wel leuk dat een ander het wel aandurft.
Ik vind hem leuker voor een jongen, omdat ik niet zo hou van jongensnamen voor een meisje (Quinn is oorspronkelijk een jongensnaam). Dat is gewoon mijn smaak. Maar hij kan zeer zeker ook voor een meisje. Heet de dochter van dans-jurylid Dan Karety niet ook zo ?
Ja klopt, zo heet zijn dochter ook. Quinn is in NL veel meer bekend als jongensnaam, maar in Amerika en Engeland juist weer meer als meisjesnaam.
Ons zoontje heet Quinn dus voor mij is het echt een jongensnaam Had er zelfs nog nooit van gehoord dat ie ook aan meisjes gegeven word tot een paar maanden geleden (behalve in Amerika dan) Dus het kan wel voor een meisje maar ik vind het persoonlijk echt een jongensnaam en niet leuk voor een meisje.
Quinne dan misschien om het iets vrouwelijker te maken? Is de uitspraak nog wel steeds hetzelfde gewoon. Maar mijn smaak is het sowieso niet, sorry.
Liever Quinthe of Quinty. Of wat vinden jullie van... Alex, Alexis Arlie Charlie Dakota Darcy Darian Devan, Devon, Devin Eden Eve Florence Harlow Harper Heather Hollis Hunter India Indigo Jamie Jess, Joss Jody Jools / Jules Jordan Lauren Leigh / Lee Logan Loren Lynn Meadow Morgan Odell Raven Robin Rowan Skye, Skylar Storm Sydney Tibby Vivian