Naam Mus voor meisje: ervaringen gezocht

Discussie in 'Babynamen' gestart door Gruffalo, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind het zeker in het rijtje Mees en Merel passen. Dat is misschien niet mijn smaak, maar ik vind het geen belachelijke namen.
    En inderdaad, misschien wordt je wel een trendsetter ;)

Gruffalo vindt dit leuk.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Mus is een andere benaming voor v.agina...:eek: persoonlijk zou ik dat mn kind niet aan doen..

Hommeltje vindt dit leuk.
  3. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

In welke regio is dat? Ik ken alleen maar Muts als andere naam voor vagina.

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Mus heb ik ook nog nooit gehoord als benaming voor vagina..

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Inderdaad, ik heb dat ook nog nooit gehoord hoor.

6. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Mus is hier in de regio een scheldwoord, dus ik zou het niet doen.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik wil niet oordelen over smaak; maar ik zie nog niet zo snel een volwassene met de naam Mus voor me. Als er een 'Mus' zou komen solliciteren zou ik dat ook gek vinden.

Mus klinkt nog wel grappig en pittig voor een klein stoer meisje, maar daarna?

Marchella vindt dit leuk.
  8. K00

K00 Niet meer actief

Ik hou niet echt van aparte namen dus dacht meteen neee... maar eigenlijk vind ik het wel leuk. Kwestie van wennen :)

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Limburg

10. Gruffalo

Hmm. Das wel jammer, nu wonen wij daar niet in de buurt, maar jammer is het wel. Dank voor je reactie!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aan een kant vind ik het erg apart en lijkt het in mijn ogen teveel op de scheldnaam Muts.
    De kans is dus vrij groot aanwezig en niet ondenkbaar dat je dochter later de bijnaam Muts krijgt.

Ik zou daarom niet zo snel voor de naam Mus kiezen.

Aan de andere kant zijn de namen Merel, Mees en Arend (roofvogel) inmiddels ook doodnormaal

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Toen ik het las dacht ik.....nee, no way!

Nu twijfel ik, als kind is het erg schattig, maar bedenk je wel dat je kindje er zijn hele leven mee moet doen hoe zal het gaan op school (kinderen kunnen keihard zijn), werk etc een volwassen vrouw die Mus heet trekt toch de wenkbrauwen op net zoals namen als Storm, Beertje, Bloem, Pip en Wolf..Namen die ik erg schattig/leuk vind vooral Pip en Wolf maar het niet gegeven heb omdat ik niet wil dat mijn dochter(s) er mee gepest worden.

Ik vroeg het net aan mijn moeder en haar reactie was meteen: wat een k*t naam dat kind gaat gepest worden..okeej duidelijk :/ zo zie je maar dat de meningen van schattig naar afschuwelijk gaan.

Met een naam kan je nooit iedereen pleasen de ene vind het mooi de ander niet, als jullie het een geweldige naam vinden zou ik zeggen: doen!

13. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ik vind het niets.

14. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Zelf zouden wij het niet doen. Maar het is voor jullie toekomstig kindje en als jullie het leuk vinden doen!

15. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik vind het leuk! :thumup:

Gruffalo vindt dit leuk.
  16. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Op zich vind ik het een hele leuke naam, maar kijk wel even goed naar de toekomst. Hoe vatbaar is de naam voor pesterijtjes, heeft het inderdaad ergens een rare/bijzondere betekenis etc.
    En hoe past het met jullie achternaam? Dat zijn dingen waar ik bij de naamkeuze wel even op let/ op heb gelet. Ik laat het er niet voor 100% van af hangen, maar houd er wel rekening mee.

Nina Sanders en Gruffalo vinden dit leuk.
  17. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Go for it! :) Klinkt leuk/mooi. Komt er ook een tweede/derde naam bij?

18. Gruffalo

Ik denk het niet. We hebben nogal een lange achternaam en dan vindt ik de combi met een korte voornaam wel leuk! Of heb jij een leuke tweede naam gedachten? Dan houd ik me natuurlijk aanbevolen! ;) Dank voor je reactie!

19. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Het kan. Haha. Ik begrijp dat je het een leuke naam vind. Ik zie nog niet gauw een volwassen vrouw voor me met de naam Mus, maar in de leeftijd 80+ heb je ik weet niet hoeveel Mini's in onze omgeving. Is ook normaal geworden/geweest. Ik ken iemand die heet Veertje. Dus vaak Veer genoemd. Alles went. En een naam gaat meestal wel bij je passen.

20. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    +1

Deel Deze Pagina