Ik vind het zeker in het rijtje Mees en Merel passen. Dat is misschien niet mijn smaak, maar ik vind het geen belachelijke namen. En inderdaad, misschien wordt je wel een trendsetter
Ik wil niet oordelen over smaak; maar ik zie nog niet zo snel een volwassene met de naam Mus voor me. Als er een 'Mus' zou komen solliciteren zou ik dat ook gek vinden. Mus klinkt nog wel grappig en pittig voor een klein stoer meisje, maar daarna?
Ik hou niet echt van aparte namen dus dacht meteen neee... maar eigenlijk vind ik het wel leuk. Kwestie van wennen
Hmm. Das wel jammer, nu wonen wij daar niet in de buurt, maar jammer is het wel. Dank voor je reactie!
Aan een kant vind ik het erg apart en lijkt het in mijn ogen teveel op de scheldnaam Muts. De kans is dus vrij groot aanwezig en niet ondenkbaar dat je dochter later de bijnaam Muts krijgt. Ik zou daarom niet zo snel voor de naam Mus kiezen. Aan de andere kant zijn de namen Merel, Mees en Arend (roofvogel) inmiddels ook doodnormaal
Toen ik het las dacht ik.....nee, no way! Nu twijfel ik, als kind is het erg schattig, maar bedenk je wel dat je kindje er zijn hele leven mee moet doen hoe zal het gaan op school (kinderen kunnen keihard zijn), werk etc een volwassen vrouw die Mus heet trekt toch de wenkbrauwen op net zoals namen als Storm, Beertje, Bloem, Pip en Wolf..Namen die ik erg schattig/leuk vind vooral Pip en Wolf maar het niet gegeven heb omdat ik niet wil dat mijn dochter(s) er mee gepest worden. Ik vroeg het net aan mijn moeder en haar reactie was meteen: wat een k*t naam dat kind gaat gepest worden..okeej duidelijk :/ zo zie je maar dat de meningen van schattig naar afschuwelijk gaan. Met een naam kan je nooit iedereen pleasen de ene vind het mooi de ander niet, als jullie het een geweldige naam vinden zou ik zeggen: doen!
Zelf zouden wij het niet doen. Maar het is voor jullie toekomstig kindje en als jullie het leuk vinden doen!
Op zich vind ik het een hele leuke naam, maar kijk wel even goed naar de toekomst. Hoe vatbaar is de naam voor pesterijtjes, heeft het inderdaad ergens een rare/bijzondere betekenis etc. En hoe past het met jullie achternaam? Dat zijn dingen waar ik bij de naamkeuze wel even op let/ op heb gelet. Ik laat het er niet voor 100% van af hangen, maar houd er wel rekening mee.
Ik denk het niet. We hebben nogal een lange achternaam en dan vindt ik de combi met een korte voornaam wel leuk! Of heb jij een leuke tweede naam gedachten? Dan houd ik me natuurlijk aanbevolen! Dank voor je reactie!
Het kan. Haha. Ik begrijp dat je het een leuke naam vind. Ik zie nog niet gauw een volwassen vrouw voor me met de naam Mus, maar in de leeftijd 80+ heb je ik weet niet hoeveel Mini's in onze omgeving. Is ook normaal geworden/geweest. Ik ken iemand die heet Veertje. Dus vaak Veer genoemd. Alles went. En een naam gaat meestal wel bij je passen.