Geen ervaring mee. . Het zou mijn naam niet zijn, maar misschien maak je van mus wel de nieuwe merel. Dus gewoon doen als het voor jullie goed voelt.
Ik vind dit altijd een beetje een non argument. Over 20/30 jaar zijn er namelijk heel veel CEO's, managers en adjunct directeuren met namen als Pip, Jip, etc...
Ja dat zal zeker zo zijn, en ik persoonlijk vind het echt belachelijk staan bij een volwassen persoon. Misschien telt het ook mee dat ik een 13 jarige Puk ken (jongen).. Die is al zo ver dat ie echt gebukt gaat onder zo'n idiote "naam" en een andere naam wil. Er zijn miljoenen namen, snap echt niet dat je niet wat meer aan de toekomst van je kind denkt, en aan wat voor persoon je kind kan worden.
En ik ken een 30 jarige Puck die zijn naam helemaal niet vervelend vind en die zeker niet idioot vind. Dat is dus een kwestie van smaak. Daarnaast weet je helemaal niet wat voor persoon je kind wordt. Een Lodewijk die in een heavy metal band speelt, een Bob die bobsleeër wordt... En zo kan ik er nog wel 100 verzinnen.
Nee natuurlijk weet je niet wat voor persoon je kind wordt. Maar ik heb wel heel bewust met dingen rekening gehouden. De Lodewijk en Bob die jij noemt vind ik helemaal niet idioot omdat dat gewoon namen zijn. Maar een motorrijder op een Harley die Pip of Puk of Pom heet..ik vind dat geen namen. En ik kan me bij zulke namen, die leuk zijn als ze klein zijn, me voorstellen dat je daar als volwassen persoon helemaal niet blij mee bent. Het komt zo kinderachtig over.
Ik vind het geen leuke naam. Maar dat komt misschien doordat mijn vriend mij altijd mus noemt wanneer ik weer eens een domme actie heb . Maar als het dé naam is voor jullie, dan absoluut doen!
Mijn S.am wil brandweerman worden. Ook raar. En misschien wil onze M.ax wel coureur worden. Ik vind Mus dus niet zo lelijk als sommige andere namen. Hij is te apart voor ons maar als hij bij jullie past gewoon doen!
Gelukkig heb Ik ook een kinderlijke naam en ben ik er 30 mee geworden Overigens zonder pesten of het vervelend te vinden.
Ik heb ook een kinderlijke naam, een -tje naam. Het enige wat ik er vervelend aan vind, is dat volslagen onbekenden het afkorten (dus zonder de -tje) omdat ze dat de 'volwassen' versie vinden. Kan wel zo zijn, maar zo heet ik niet .
Ik vind het een erg leuke maam Gruffalo! En het grappige is dat ik mijn dochtertje vaak zo noem, is haar bijnaam dus, ze heet Sarah. Maar ik hou sowieso wel van "dierennamen": Mees, Merel, Vos, Wolf etc. en dus ook Mus
Haha ik heb ook een tje naam, alleen valt die niet afkorten. Neemt niet weg dat mensen dat vervolgens toch doen
Landmacht maakt dan niet veel uit In het leger noemt iedereen elkaar toch bij de achternaam? Op je naamplaatje staat ook alleen je voorletter en dan je achternaam naar mijn weten, scheelt weer .
Ik vind mus eigenlijk heel leuk! in het rijtje van merel, wolf, sterre, arend en dat soort namen vind ik mus echt veel leuker. Succes met de uiteindelijke keuze zal niet makkelijk zijn.
Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar als jullie het leuk vinden moet je het gewoon doen. Ik zou dat wel stoer en gedurfd van jullie vinden. Niets aantrekkelijk van wat de rest vindt, maar gewoon jullie hart volgen