Naam Mus voor meisje: ervaringen gezocht

Discussie in 'Babynamen' gestart door Gruffalo, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Geen ervaring mee. .
    Het zou mijn naam niet zijn, maar misschien maak je van mus wel de nieuwe merel. Dus gewoon doen als het voor jullie goed voelt.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja sorry kan er niks aan doen. :oops::oops::oops:

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind dit altijd een beetje een non argument. Over 20/30 jaar zijn er namelijk heel veel CEO's, managers en adjunct directeuren met namen als Pip, Jip, etc...

Tegeirian en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Ja dat zal zeker zo zijn, en ik persoonlijk vind het echt belachelijk staan bij een volwassen persoon.
    Misschien telt het ook mee dat ik een 13 jarige Puk ken (jongen).. Die is al zo ver dat ie echt gebukt gaat onder zo'n idiote "naam" en een andere naam wil.
    Er zijn miljoenen namen, snap echt niet dat je niet wat meer aan de toekomst van je kind denkt, en aan wat voor persoon je kind kan worden.

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

En ik ken een 30 jarige Puck die zijn naam helemaal niet vervelend vind en die zeker niet idioot vind. Dat is dus een kwestie van smaak.
    Daarnaast weet je helemaal niet wat voor persoon je kind wordt. Een Lodewijk die in een heavy metal band speelt, een Bob die bobsleeër wordt... En zo kan ik er nog wel 100 verzinnen.

Lenaroos vindt dit leuk.
  7. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Nee natuurlijk weet je niet wat voor persoon je kind wordt. Maar ik heb wel heel bewust met dingen rekening gehouden. De Lodewijk en Bob die jij noemt vind ik helemaal niet idioot omdat dat gewoon namen zijn.
    Maar een motorrijder op een Harley die Pip of Puk of Pom heet..ik vind dat geen namen. En ik kan me bij zulke namen, die leuk zijn als ze klein zijn, me voorstellen dat je daar als volwassen persoon helemaal niet blij mee bent. Het komt zo kinderachtig over.

Hommeltje vindt dit leuk.
  8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik vind het geen leuke naam. Maar dat komt misschien doordat mijn vriend mij altijd mus noemt wanneer ik weer eens een domme actie heb ;).
    Maar als het dé naam is voor jullie, dan absoluut doen!

Hommeltje vindt dit leuk.
  9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mijn S.am wil brandweerman worden. Ook raar. En misschien wil onze M.ax wel coureur worden. :roflmao:

Ik vind Mus dus niet zo lelijk als sommige andere namen. Hij is te apart voor ons maar als hij bij jullie past gewoon doen!

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

vooral stimuleren! Koop alvast een race auto en een brandblusser.. :thumup: :roflmao:

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Gelukkig heb Ik ook een kinderlijke naam en ben ik er 30 mee geworden :)Overigens zonder pesten of het vervelend te vinden.

12. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

U komt ook uit Brabant? :D

Ow haha of Limburg.

"Oma Mus" :roflmao:

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een kinderlijke naam, een -tje naam. Het enige wat ik er vervelend aan vind, is dat volslagen onbekenden het afkorten (dus zonder de -tje) omdat ze dat de 'volwassen' versie vinden. Kan wel zo zijn, maar zo heet ik niet ;).

14. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Ik vind het een erg leuke maam Gruffalo! En het grappige is dat ik mijn dochtertje vaak zo noem, is haar bijnaam dus, ze heet Sarah.
    Maar ik hou sowieso wel van "dierennamen": Mees, Merel, Vos, Wolf etc. en dus ook Mus

Gruffalo vindt dit leuk.
  15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Haha ik heb ook een tje naam, alleen valt die niet afkorten. Neemt niet weg dat mensen dat vervolgens toch doen :p

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.843
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar... ;) :p whahaha

Nog altijd beter dan als ze -tje achter de naam van je dochter zouden plakken! :D :D :D

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Landmacht maakt dan niet veel uit :D In het leger noemt iedereen elkaar toch bij de achternaam? Op je naamplaatje staat ook alleen je voorletter en dan je achternaam naar mijn weten, scheelt weer :).

hummeltje5 en Gruffalo vinden dit leuk.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Botje... Vernoemd naar de kleine zeemeermin :p

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik vind mus eigenlijk heel leuk! in het rijtje van merel, wolf, sterre, arend en dat soort namen vind ik mus echt veel leuker. Succes met de uiteindelijke keuze zal niet makkelijk zijn.

Gruffalo vindt dit leuk.
  20. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar als jullie het leuk vinden moet je het gewoon doen. Ik zou dat wel stoer en gedurfd van jullie vinden. Niets aantrekkelijk van wat de rest vindt, maar gewoon jullie hart volgen :)

Deel Deze Pagina