Naam na geboorte beslissen, wie doet dat nog meer?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hanpie, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanpie

Hanpie Lid

11 jan 2016
    22
    0
    0
    Hoi!

Mijn vriend en ik hebben nu twee namenlijstjes en het idee in de eerste paar dagen na geboorte pas de definitieve naam te beslissen.
    Dan maak je de kleine al eventjes mee en zie je misschien beter welke naam past.

Zijn er nog meer die dit doen of gedaan hebben? Wat zijn jullie redenen voor wel of niet?

Ben benieuwd!

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Alleen voor een meisje had ik dat gedaan, omdat ik minstens 10 namen kan opschrijven die echt allemaal evenveel kans maken en ik gewoon de baby moet zien om te weten welke het wordt.
    Maar voor een jongen had ik gewoon één naam, meteen duidelijk: dat wordt hem. Dus nu hoeft het niet.

3. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Ook wij zullen dat doen, maar dat blijkt hier in Zweden heel gewoon te zijn. Je hebt hier namelijk na de geboorte 3 maanden de tijd om de naam te laten registreren. En vaak word de naam pas bekend gemaakt bij een naam feestje. Wij hebben dus ook een lijstje en willen de baby eerst meemaken en er ook echt een gevoel bij hebben dat het past.

4. Hanpie

Hanpie Lid

11 jan 2016
    22
    0
    0

Wat leuk hoe ze dat in Zweden doen! Ik vind die 3 dagen hier eigenlijk veel te kort. In 3 maanden tijd kun je veel meer gevoel hebben welke naam goed is. Zouden ze hier ook moeten doen.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik wilde net zeggen: dan moet je wel snel beslissen, want je hebt maar 3 dagen, tenzij je op zaterdag bevalt, dan heb je een dagje extra:D
    Ik vond de naam na een paar weken pas echt passen bij mijn zoon, maar we hadden maar 1 naam kunnen verzinnen dus veel andere keus was er niet;)

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou dat te spannend vinden en denk ik vooraf al een voorkeur hebben. Maar ik vind het zeker een hele mooie gedachte!

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik hadden beide een andere naam op het lijstje staan. De 1e naam stond al vast. Het ging om zijn 2e naam tevens roepnaam. Na de geboorte zijn we voor de roepnaam die ik op mijn lijstje had :D We hebben er beide geen spijt van gehad

8. AngelaK

AngelaK Bekend lid

1 dec 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een (Nederlandse) vriendin die in Canada woont, vertelde dat ze daar 1 maand de tijd hebben om de naam te kiezen. Maar voor hen maakte dat het er niet gemakkelijker op: ze gingen door die "extra" tijd juist twijfelen over de naam die ze voor de geboorte hadden gekozen.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hadden twee namen, onze vierde is met 36 weken geboren, toen vroeg de gyn, en hoe heet hij .... Toen zei ik tegen mijn man, ja schat..... Hoe heet hij ? En op dat moment heeft hij gekozen.

10. Veera

Veera Niet meer actief

3 maanden vind ik echt belachelijk zo moeilijk is t nou ook weer niet om een naam te kiezen
    Maar dat je beslist zodra je hem of haar ziet, dat snap ik heel goed !

11. K00

K00 Niet meer actief

Hm... ik kan die gedachte niet echt volgen.

Welke naam je je kind ook geeft, het past altijd.
    Omdat het jouw Pieter, Sofietje, Silvano, Dex of Willem-Jan is.

Waar bezeer je dan op dat een naam past? Bij of hij haar heeft of niet? Of dat hij veel huilt in het begin of juist veel slaapt?
    Ik hoor wel vaker dat mensen b.v. twee namen hebben en echt niet kunnen kiezen en het dan van het moment af laten hangen..... maar om nou bij voorbaat te zeggen 'kijken wat bij hem past' die kan ik echt niet volgen.

12. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Mijn vriend zou dat het liefst doen en die vindt het dan ook belachelijk dat je je kind in Nederland zo snel na de geboorte moet aangeven bij de gemeente. Ook omdat hij vindt dat je de eerste dagen van het leven van je kind wel wat beters te doen hebt dan wachten op het gemeentehuis (wat ik ook wel een goed punt vind). Toch zou ik zelf liever niet dan pas wat bedenken, want wat als je er dan binnen die paar dagen niet uitkomt en hem uit pure wanhoop maar Piet noemt, omdat je niks beters wist? Ben blij dat we al een naam hebben :p

Deel Deze Pagina