Naam niet kiezen om rijmwoorden?

Discussie in 'Babynamen' gestart door zouhet84, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik zou er enigszins rekening mee houden, maar de woorden die rijmen op Jens vind ik echt meevallen en daarbij vind ik het een leuke naam. Ik zou het een land geven. Als het voor jou niet "de naam" is, voel je dat snel genoeg.

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Je wordt niet gepest om je naam maar met je naam. Dat lijkt me essentieel. Ik zou m'n kind een beetje weerbaar proberen te krijgen. Lijkt me een betere oplossing ( voor een nog niet bestaand probleem).

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Als kinderen willen pesten, verzinnen ze wel iets. Ik werd 'Jolanda fiat panda' genoemd... Toen vond ik het vreselijk, vanwege het pesten, niet de 'scheldnaam zelf'.

4. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Mee eens, je kunt op bijna alle namen wel iets verzinnen. Ik zou daar dus geen rekening mee houden.

Wel met namen die een bijna dezelfde klank hebben als woorden waar je een naam liever niet mee wil associeren (Joep-ruth-lexy)

5. Hahaha, ik moet hier zo hard om lachen :D

Ik lag vanmorgen in bed toevallig te bedenken wat er rijmt op de naam van ons meisje, maar heel veel verder dan 'Ninthe is aan het sprinten' kwam ik niet. Linten, hyacinten, nouja, geen gruwelijke dingen in ieder geval (of zie ik nu iets heel erg over het hoofd? :D). Met Damiën hetzelfde.

Ik zou er wel rekening houden, maar niet extreem hoor. Kinderen rijmen, for some reason, eigenlijk altijd met het P-woord. Linda de Pinda, maar ook dingen die nergens op slaan zoals bij ons dus Damiën de Peemiejun ;) Als je dat wilt voorkomen zou je Jens inderdaad moeten vermijden, maar goed, weten kleine kinderen überhaupt wat een pens is? Ik denk het niet..

Als ze willen, verzinnen ze toch wel iets. 'Klein' en 'fijn' zijn geen nare woorden, maar op de middelbare school hadden wij een Pepijn in de klas, die elke dag van z'n 'vrienden' te horen kreeg; N**ken met Pepijn is niet zo fijn, want zijn l*l is veel te klein. Tja ;)

Er is hier trouwens ook een keer een topic geweest over 'Joris'. Duurde bij mij heel lang voordat dat kwartje viel :)

6. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Haha, heel herkenbaar. Ook ik heet ellen en daar valt echt alles op te rijmen : snottebellen, frikandellen, oorlellen, fietsbellen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Ik heb dit echter nog nooit als vervelend ervaren.

En wat heel veel anderen ook al zeggen, de rijmwoorden op jens zijn helemaal niet zo erg. Ik zou de naam er niet voor laten afvallen.

Succes

Deel Deze Pagina