Hoi allemaal, Onlangs is mijn dochter er voor uitgekomen door het leven te willen als jongen. Onlangs heeft hij te kennen gegeven ook een jongensnaam te willen, het liefst voor de start in groep 3. We zijn nu dus zoekende naar leuke, stoere jongensnamen. Het liefst een naam die iets weg heeft van zijn huidige naam (bijv een ie-klank) maar andere opties mogen natuurlijk ook. Iemand hier nog ideeën? Zijn naam is I. Ndy en de namen die we tot nu toe hebben zijn: - Bobby - Tommie - Felix
Lijkt me heftig, met name op zo’n jonge leeftijd. Wat fijn dat jullie mee willen denken met een naam. Ik ken een jongen I.ndy (volledige naam is Indiana) Alternatieven misschien Eli Ziggy Rémy Ezri Mick
Wat mooi dat jullie kind mag zijn wie hij wil zijn! Ik vind zijn huidige naam trouwens ook heel goed voor een jongen kunnen, maar ik kan me voorstellen dat hij zelf graag iets anders wil omdat dit bij zijn 'oude ik' hoort? Kiezen jullie samen een nieuwe naam? namen met de -y of -ie klank: Jiry Toby Semmie Zion Thymo / Timo
Ik ken een Indy (voluit Indiana) en dat is een jongen. Maar ik snap heel goed dat bij zo'n precoes/overgang een nieuwe naam ook op z'n plek is. Wat ontzettend fijn dat hij bij jullie zo zichzelf mag zijn, super! Heeft hij zelf ideeën? Want dat zou misschien nog mooier zijn. Ik vind Felix uit jullie lijstje trouwens mooi en stoer. Voor bobby of tommie zou ik.niet zo snel kiezen. Bobbie wordt tegenwoordig ook vaak weer als meisjesnaam gekozen. En namen met een -ie of-y uitgang vind ik meestal juist niet stoer. (Wat niet wil zeggen dat het geen mooie namen zijn trouwens) Klein lijstje, omdat lange lijstjes zo overweldigend zijn; Ivar / Izar Ids Andy Edin Jim Levi Mick Morris Rink Vince
Ken ook een jongens I.ndy Geen ie klank namen maar wat ik stoere namen vind. Boaz Jim Vinz Zoek de betekenis maar van deze namen,, die geven er nog een extra betekenis bij.
Zijstraatje: ik weet niet of jullie dan alleen een eerste naam willen doen, of ook net zoals nu een tweede naam (toevallig weet ik die nog)? Misschien als tweede naam Floor (Fleur leek mij niet zo voor een jongen ), of eventueel een andere stoere natuurnaam zoals Wolf of Beer? On-topic: Felix vind ik heel stoer en tof! Bobbie en Tommie vind ik persoonlijk een beetje kinderlijk en meer voor een hondje Kuifje en Tommie van Sesamstraat moet ik ook meteen aan denken.. sorry. Zou dan eerder Bob of Tom/ Thom doen als roepnaam en dan evt. Bobbie/ Tommie enkel als koosnaampje onderling of voor intimi ofzo. Nog wat opties met een ie-klank: Leslie/ Lesley Mexy Quincy Ravi Xavi Nilo Ivo Rico Richard Guido Gideon Maxim Zion Kian Dean Neil/ Neal Verder vind ik heel stoer: Duco Rens Quint Quinten Wess Wessel Yaron Alwin Boudewijn Guus Ferre Mart Mats/ Mads Hoop dat er wat tussen zit voor jullie! PS: misschien mooi om ‘wedergeboren’ als betekenis van de naam te kiezen. Als je dan ook nog een stoere natuurnaam wilt zou ik Phoenix aan willen dragen
Rory Cody Jody Brody Rody Roby* Rudy Tobi/ Toby Tony Antonie Bentley* Nowi Nori Manley Lenny Danny Niki Nicky (Nick) Rikkie (Rik) Mickey (Mick) Daley Arnie Wesley Jazzley Ollie Youri/ Joeri Riley* Avery* Niek Nicolas Nicolai Nio* Lio Lior Denzel Jace Jack Leon* Ezra Rick Nick Mick Pol Lennon* Lennox De namen met * eindigen voor mij bovenaan en vind ik ook nog eens super combineren met Phoenix
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Indy Ik ken ook een mannelijke Indy, dus moest even schakelen, blijkbaar wordt hij meer gegeven aan meisjes. Ik denk dat veel namen met y-klank op het einde momenteel unisex zijn. Bobby, Charlie etc Hadden jullie zelf toentertijd ook namen voor een jongen?
Ik ken de naam ook als uniseks. Zou dat ook met hem bespreken, weet niet of hij/jullie dat wisten? verder zijn er al veel leuke suggesties gedaan.