Wij zijn net verhuist. Nu begreep ik van de buren dat wij geen kliko's hebben. We moeten op maandag het vuil aan de weg zetten in zakken. Ik heb dus de woningbouw gebeld en gevraagd hoe dat zat , hun konden mij dus ook niet helemaal vertellen hoe het precies zat en gaven mij het nummer van de GAD. Die vertelden mij inderdaad dat op maandag ochtend de zakken aan de weg moesten en het maandags opgehaald wordt. De gemeente is wel bezig met staande vaste kliko's maar dit krijgen ze er niet helemaal doorheen dus hoe lang dat gaat duren wist ze niet. Nu ik dat echt niet zitten : lekker van de zomer afval zakken in je tuin hebben staan bij 30 graden. Ik zit dus te denken om zelf een afvalbak te kopen zodat ze daar in kunnen. En dan er uit halen en aan de weg zetten. Is niet helemaal handig maar een andere oplossing kan ik even niet bedenken. Weet iemand misschien hoeveel liter een gewone kliko is ? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien namelijk. Of heeft iemand een andere (goedkopere/makkelijkere) oplossing ?
De buurgemeente hier heeft dat ook. Meeste hebben zo'n hele grote tuinkussens box staan voor waar ze de zakken in doen.
Dat is inderdaad ook een optie , thanks Vind het erg vervelend. Wij woonden eerst in een flat en hadden gewoon gezamelijke kliko's. Nu in een rijtjeshuis zeg maar en hebben geen kliko's antwoord van de gemeente was : er kan geen vrachtauto door jullie straat. Nou ik heb er toch echt meerdere gezien die er gewoon doorpasten hoor maar goed.
Pff wat vervelend zeg! Lijkt mij niks zonder kliko! Maar die tuinbox vond ik ook slim, die is laag dus je kunt het er ook nog uithalen zonder head first in de comtainer te storten
Ook in onze gemeente (net over de grens in Duitsland) wordt geen gebruik gemaakt van kliko's, wij moeten dus ook zakken aan de weg zetten. Wij gebruiken een een kunststof regenton met losse deksel. Hier kunnen zo'n vier afvalzakken tegelijkertijd in. Volgens mij is dat ding zo'n 130/150 liter.
Ik zou er ook niet blij mee zijn, vooral me het oog op ongedierte! Vind de kussenbox wel een slimme oplossing. Je zou ook een bak van tuinhout kunnen maken. Overigens zijn hier ook gemeenten die speciale (dure) zakken gebruiken.