NCOI pedagogisch werker; ervaringen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Joyful, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil bij het NCOI de opleiding Pedagogisch Werker Kinderopvang niveau 3 gaan volgen. Dit omdat deze opleiding maar 1 jaar duurt, terwijl bij anderen deze 2 tot 3 jaar duurt.

Bij NCOI hoef je ook maar 12 x in het jaar naar de cursus toe terwijl je bij anderen vaak voltijd de opleiding volgt.

Nu vraag ik met af of NCOI wel zo goed is, omdat er toch aanzienlijke minder tijd in de opleiding wordt gestopt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik zit dit toevallig te lezen, omdat ik in september ook de opleiding Pedagogisch Werker Kinderopvang wil doen, maar dan op het ROC (en dus een voltijdsopleiding van min. 3 jaar)...

Het in 1 jaar halen spreekt mij ook enorm aan als ik het zo lees, maar kan me haast niet voorstellen dat je in 1 jaar hetzelfde volledige diploma kan halen, als bij de 3 a 4 jaar durende opleidingen op het ROC ? :( Weet jij hoe dat zit ? Want het duurt toch niet voor niks 3 a 4 jaar op een gewone school ?

3. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Je moet 12 x naar de cursus. Voor de rest is het thuisstudie.

Daarnaast moet je minimaal 640 uur stage lopen.

Het lijkt mij wel haalbaar en zeer aantrekkelijk als je het daadwerkelijk in een jaar kunt doorlopen. Volgens mij is NCOI de enige die dit zo aanbiedt. Maar ik heb er dus geen ervaring in, dus hoop dat iemand reageert.

Deel Deze Pagina