Cadeau geven bij doopsel protestanten?

Discussion in 'De lounge' started by JustNice, Feb 26, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
  2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

De babybijbel is echt superleuk! Favoriet van beide kindjes. Zo'n zilveren prul heb ik persoonlijk weinig mee, ik zou ook niet weten welke herinnering aan de doop ik er in zou moeten stoppen. Je krijgt behalve een doopkaart niets mee naar huis oid

Wij kregen overigens van familieleden vooral niet-christelijke cadeautjes ;) En klein cadeautje geven is wel leuk (Nijntje boekje voldoet ook prima)

JustNice likes this.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113

Attached Files:

JustNice likes this.
  4. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,513
    8,438
    113
    Speelgoed voor de baby van Noach's Ark is ook altijd leuk!
    Heb ook wel eens een muziekdoosje gegeven met het slaapliedje 'ik ga slapen ik ben moe' of 'hoger dan de blauwe luchten'
    Kinderbijbels of andere bijbelse boekjes zijn ook leuk, of een CD met leuke liedjes van bijv. Elly en Rikkert.

Als je een christelijke boekhandel in de buurt hebt zou ik daar eens kijken!

lies276, JustNice and pippa26 like this.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Oh ja daar hebben ze ook vaak wel verhalenboekjes voor baby’s van foam of voor in bad, over jona en Daniël enz

lies276 and JustNice like this.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Nadeel is vaak wel dat meerdere mensen een bijbel als cadeautje bedenken.

Een ander soort boek (kan ook mbt een bijbelverhaal zijn natuurlijk) of speelgoed (bv. mbt een bijbelverhaal) of iets met liedjes is dan wat ‘breder’ en ook leuk. :)

JustNice likes this.
  7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    JustNice likes this.
  8. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
  9. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    De babybijbel in je openingspost is heeeeel erg leuk! Met liedjes op de melodie van bekende kinderliedjes dus heel makkelijk mee te zingen. Onze kinderen zijn er dol op, absoluut favoriet (en we hebben best veel keuze). Je kunt m al heel vroeg gebruiken, is sneller leuk dan gewone kinderbijbels.

10. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Ik dacht ik ga wel even naar de bruna daar ligt ie wel, nee hoor. Geen zin on van boekenwinkel naar boekenwinkel te rijden. Voor dat boek wat ik in gedachten had.

Online bij bol.com toch de babybijbel besteld scheelt een hoop gestress en de laatste post van wwrr heeft mij overtuigd. Vind 'm zelf ook eigenlijk wel heel leuk na het zien van het inkijkexemplaar. Nu maar hopen dat ie in de smaak valt en het geen dubbel cadeau is.

Morgen komt ie binnen.

itakepictures likes this.
  11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Echt een leuk cadeau!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vergeet ook niet dat ook binnen de kerk vaak een bijbel als doopgeschenk wordt aangeboden... ik bedoel daarmee, dat vanuit de kerk dan al een kinderbijbel wordt aangeboden.

13. JustNice

JustNice Bekend lid

Jul 3, 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Ze vonden het boek erg leuk. De andere jonge kinderen in de familie hebben er al gekeken en gezongen voor de baby.

Wel hadden ze de zigzag pocket variant ook gekregen van iemand anders.
    https://shop.bijbelgenootschap.nl/product/zigzagboekje-babybijbel/

Een half dubbel cadeau, maar ze vonden het heel leuk, ook omdat dit boek wat uitgebreider was met alle leuke liedjes.

pippa26 likes this.

Share This Page