Hallo, Wij zijn al helemaal uit de naam voor onze dochter maar hadden tot nu toe nog geen tweede naam waarvan we allebei zeiden 'dit is het!'. Nu hebben we dus iets gevonden wat we allebei mooi vinden. Wij houden allebei veel van Engelse/Amerikaanse namen. We zaten dus te denken aan H.ayley S.age. Allebei de namen op zijn Engels uit gesproken. Achternaam begint ook met een S en dit bekt eigenlijk lekker door. Kan verder geen details geven over onze achternaam ivm meelezers. Wat vinden jullie hiervan?
Heel mooi! Al ben ik geen fan van de spelling H.ayley, ik zie liever Hailey. Maar dat is persoonlijk. De klank vind ik in ieder geval prachtig!
Ik vind het ook mooi! Maar ik hou dan ook van Engelse/Amerikaanse namen Maar zelfs als ik dat niet had gedaan zou ik het mooi bij elkaar vinden passen. Zou denk ik alleen ook voor Hailey qua spelling kiezen
De reden dat wij voor H.ayley kiezen is omdat je die schrijfwijze in NL niet vaak tegenkomt in tegenstelling tot Hailey en dat vind ik dan weer jammer. We houden van weinig voorkomende namen met een wat uniekere schrijfwijze zegmaar...
Wat ik vind (dus slechts mijn mening) is dat juist hierdoor mensen met namen net de plank misslaan. Soms komt het dan echt over als zo'n verzonnen naam. In het geval van jullie naam valt dat wel mee maar toch het is niet altijd een verbetering, vind ik. Persoonlijk vind ik de -i wel mooier staan dan de -y De naam die je voorstelt is absoluut niet mijn smaak. Gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden anders zou er weinig naamvariatie. Belangrijkste is dat je m zelf mooi vind.
Ja gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en mening.. ik hou daarentegen weer niet van echte top 10 namen of ik mijn ogen bekakte namen. Maar mijn vraag was niet de spelling van de naam maar de klank van de 1e en 2e naam samen of dit wel mooi klinkt....