Wij vinden het zo moeilijk om een naam te verzinnen dat we het steeds maar uitstellen. We hebben wel twee 'bijna' namen maar mijn gevoel vertelt me steeds meer dat ik er nog niet uit ben. Hoe hebben jullie dat opgelost als jullie het ook hadden? Ik vind het eigenlijk het minst leuk van alles wat er om me heen gebeurt... Die naam... Zo moeilijk! Ik word er soms onrustig van dat ik het gewoon echt niet weet... We weten dat we stoer en kort voor een jongen willen (liefst Engels/Nederlands) en lief, maar toch ook stoer voor een meisje (maximaal twee lettergrepen) en nu?? Zo'n namenboek vind ik niks. Het staat op alfabet maar het maakt me echt niet uit met welke letter het begint...
wij hadden voor een meisje veel namen die het echt helemaal zijn voor ons. toen bleek dat we een jongen krijgen hadden we een probleem, want geen enkele naam vond ik goed genoeg of gaf hetzelfde gevoel als de meisjesnamen die we hebben. eindeloos over nagedacht, vond het ook echt niet leuk meer. uiteindelijk toen we in de auto zaten sprak ik ineens mijn buik aan mijn één van die namen, heel raar was dat. die naam wordt het nu dan ook, want als ik m spontaan ga gebruiken moet het toch wel goed zijn... ik hou ook niet van namenboeken en heb dezelfde criteria als jij. ik ben maar hardop willekeurig namen gaan opzeggen om te kijken wat wel en niet goed voelde. heb ook met mijn moeder en zusje overlegd. de naam die we nu hebben gekozen komt ook van mijn moeder.
ik hield ook niet zo van het namenboek in iedergeval niet voor de eerste naam, en omdat wij een buitenlandse naam wilden hebben we een woordenboek erbij gepakt zo zijn we op iets heeel moois gekomen!
Wij konden ook dé naam niet vinden. Hadden wel een lijstje in ons hoofd, maar ja... Tijdens de bevalling moesten we de naam nog bedenken en toen hadden we hem ineens heel snel
Grappig, wij wilden ook stoer en kort voor een jongen, ook op z'n Engels goed te doen, en lief en stoer voor een meid, max. 2 lettergrepen. Zo kwamen we uit op Stan en Vince, en voor een meisje Tess. Gelukkig stonden de namen hier al vrij vroeg vast, ik kan me voorstellen dat je er onrustig van word.
Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die worstelt met de naam en ook zeker fijn om te horen dat het met de bevalling uiteindelijk goed komt Ik denk dat we er ook gewoon een keer een avondje voor moeten gaan zitten en dan lijstjes maken. Ik heb wel twee lijstjes gemaakt maar heb heel veel namen doorgekrast omdat ik al zeker wist dat die het niet ging worden. Waren meer van die namen waarvan je hoopt dat ze je inspireren tot 'de naam'. We gaan bijna op vakantie, ik hoop dat ik dan in de auto ook zo'n helder moment krijg, Marieke!