Ben ik weer! Nog steeds twijfels hier.. wel hebben we een nieuwe kanshebber. Man en ik vinden de naam allebei prachtig zowel om te ‘zien’ als de betekenis. Maar twijfelen toch omdat het niet zo lekker bekt en vinden te naam misschien ietwat té apart? Dus wat vinden jullie van de jongensnaam: Maël Bedankt alvast
Uitspraak is Ma - el? Ik vind het echt als een meisjesnaam klinken. Maar als het voor jullie dé naam is, dan gewoon doen
Ik vond het in de eerste instantie ook een mooie naam.. wel eerder voor een meid. Maar als ik hem een paar keer uitspreek en wat sneller.. wordt het bij mij snel Meil, of Mile. En dan moet ik denken aan "hou je muil".
Ik vind hem op zich wel redelijk, maar ik denk wel meteen aan de superman/supergirl clan, Kal-el, mon-el, zor-el etc. Maël zou voor mij zo op krypton kunnen wonen. Maar misschien kijk ik iets te veel tv
Ik denk ook gelijk aan een meisje. Is er ook geen bn-er die haar dochter zo heeft genoemend? Het is in ieder geval niet mijn smaak.
Ik vind de klank ook heel vrouwelijk. Verder niet te moeilijk ofzo hoor qua klank. De naam heeft ook iets religieus. Zou zo een bijbelse naam kunnen zijn. Of de naam van een engel. Is Noël misschien nog een alternatief?