Ons tweede kindje is onderweg! We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt. Onze dochter heet Jara. Ik hou voor meiden erg van namen die eindigen op -a (nova, mila, ella, ...) maar manlief keurt een heleboel namen meteen af Ook vind ik namen beginnend met een j mooi, maar misschien geeft dat problemen met post, want ze krijgen geen tweede naam. Welke jongens- en meisjesnamen vinden jullie passen bij Jara? Ik denk zelf aan een korte naam, 2 lettergrepen.
Mila, Nova, Ella vind ik alle drie heel leuk! Ook bij Jara! Andere korte namen, eindigend op een -a: Lina Nena Rosa Vera Kyra Nisa Maya/Maja Yuna Ziva Isra Mira Esra Nika Liva Dana Elsa
Laat me raden... om dezelfde reden als ik? Wilde Yaela zeggen, maar dat kan natuurlijk niet bij Jara. Liva, Lotta, Alma, Ava... eeeeeeeeeeh
Dunja/Dunya Manja/Manya Fenna Lina Faja/Faya Meja/Meya Delta (mijn favouriete zangeres; Delta Goodrem) Yuna niet eindigend met een a maar wel leuk; Joni/Yoni Romee Danie(k)
Sira Mona Lana Indra Oona Fiene Eva Liene Yenthe Fenna / Fenne Anna Benthe Jonne Mika Levi Thije Thomas Ferre Hidde Nanne Melle Kobe Boris Noah Ties Aron
namen die bij Jara passen: Faye Nika Norah Lune June Kate Ninte Mila Joy Joya Romée Lieve Resa Do Kess Jess Tess Britte Cleo Elin Elle Fië Kiki Lilli Manu Maxe Mirle Nele Nouk Rune Tesse wat voor 'n lijstje heb ik nu weer opgeschreven... nu ik het zo bekijk vind ik ze er niet allemaal even goed bij passen....
Joni/Yoni zou ik niet doen ivm de betekenis (het betekent in het Sanskriet vagina...en wordt ook vaak als synoniem daarvan gebruikt) ...
Tja tis maar net hoe ver je het zoekt. ik heb meer associatie met Joni Mitchell die in de muziekwereld een aardige naam heeft gemaakt.
Ik ook, maar toen ik ooit deze betekenis las, was het voor mij toch echt wel een reden om mijn kind nooit zo te gaan noemen (niet dat ik het anders wel gedaan had, maar dat is een kwestie van smaak ). Maar dat moet ieder natuurlijk voor zich bepalen, als je maar weet 'waar je aan begint', denk ik dan. 't is zo vervelend als je er achteraf achterkomt dan denkt 'had ik het maar eerder geweten', toch?