Naam raden

Discussie in 'Babynamen' gestart door Karinnetje82, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb een schoonzus die het nodig vind om te proberen achter de naam te komen van ons 2e zoontje. En in een dronken bui heeft ze het dus geraden, ik liep weg zonder te blikken of blozen maar ik kon er wel schieten. We hebben niet zo hele sterke band dus dat ik haar ik kan schieten is niet zo verwonderlijk maar dat nu uitgerekend zij de naam goed raad maakt mij verschrikkelijk boos en ga op de 1 of ander manier twijfelen of we dan niet een andere naam moet nemen.

Volgens mij weet ze niet dat ze de naam goed heeft geraden en mijn vriend (gaat om zijn zus) heeft haar even heel duidelijk gemaakt dat wij het erg jammer vinden dat ze dit doet.

Toch twijfel ik dan om de naam te veranderen, wat zouden jullie doen? Het gaat trouwens om de naam Dean. Mijn vriend twijfelt er niet aan het wilt het zo houden, het enige wat hem aan het denken zet is dat Dean van popstars nu zo bekend is maar dat waait wel weer over en vind ik juist helemaal niet erg.

2. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Haha ik herken het, mijn schoonmoeder ging de naam ook raden van ons kleintje..

We hadden allereerst de naam Lieke (we zijn met 39 weken en 3 dagen nog veranderd van naam)

Ik was daar op een avondje en toen zei ze, ik weet hoe jullie kleintje gaat heten.. Ik dacht yeahh right, dus vroeg hoe dan?

LIEKE!!

Ze kon meteen aan mn gezicht zien dat ze het goed had geraden!!

En daar was ik ook helemaal niet blij mee :)

Ik kan me zelfs voorstellen dat je de naam nu wilt ruilen, maar ik zou dat persoonlijk niet om deze redene doen! Ik vind Dean persoonlijk erg leuk! Toen ik niet wist of we een jongetje of meisje zouden krijgen heb ik ooit een rare droom gehad.. Ik was bevallen en had een zoontje met de naam Dean, terwijl ik nog helemaal niet met namen bezig was :D Dit klinkt misschien nog niet zo als een rare droom, maar als je weet dat we de geboortekaartjes bij een bloemist gingen halen en weet ik het allemaal dan begrijp je het wel haha

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik zou echt kiezen wat je mooi vind!
    lekker maling aan je schoonzus. Vertel haar een naam die het niet wordt!
    En zeg dan dat je op het laatste moment veranderd ben van mening hihih

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Helemaal als ze zelf niet weet dat ze de naam geraden heeft, zou ik hem niet meer veranderen hoor! En inderdaad gewoon aangeven dat ze hiermee moet stoppen, lijkt me ook echt niet leuk!

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat vervelend is dat zeg :(
    wel goed van je hoor dat je niet hebt laten zien dat ze de naam heeft geraden!
    En idd ik zou gewoon een andere naam zeggen.... of als ze het weer doet , dan laten blijken dat , dat de naam is! dan houdt ze vast wel op en is zij blij dat ze het weet.....

Enne jullie gewoon bij de naam Dean blijven hoor!!!
    bedoel veranderen van naam kan altijd nog!

Ik zou zelf persoonlijk niet om die reden de naam veranderen.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Fijne schoonzus! Al had ik bij de 1ste beste "rare" naam gezegd dat hij zo gaat heten ;).

En Dean over een jaar weet niemand meer wie het is (waarschijnlijk). Want zo gaat het met de meeste winnaars van dit soort programma`s

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou echt niet van naam veranderen omdat iemand toevallig de naam geraden heeft. Als jullie de naam nog steeds erg leuk vinden, zou ik er gewoon voor gaan.

Mijn zusje heeft na de geboorte van J. ook gezegd dat ze dacht dat we haar ...... zouden noemen. Waar ze het vandaan had, geen idee, maar die naam hadden we heel lang op één staan en staat nog steeds heel hoog mochten we ooit een tweede dochter krijgen.

8. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hee, ik zou de naam gewoon houden. ook al is er nu een bekende dean. dat waait wel over.
    en die schoonzus: als ze weer begint met raden, moet je gewoon toegeven dat ze het goed heeft (bij een verkeerde naam). dan raakt ze lekker in de war als ze hoort dat het uiteindleijk toch dean was. haha, net goed, moet ze maar niet zo raden...

x sjaan

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    als ze dronken was weet ze er zelf misschien niks meer van?
    Ik zou de naam houden, als jullie hem echt zo leuk vinden!

Wel flauw dat ze niet wil stoppen met raden, lijkt me inderdaad erg vervelend.

10. emje

emje Niet meer actief

wij hebben in onze omgeving ook veel mensen die proberen de naam te raden. echt verschikkelijk irritant. we hebben toen gevraagd dat als we vertellen hoeveel letters of ze dan wilde ophouden met raden. dat vonden ze allemaal geweldig want ze dachten dat dat wel makkelijk zou worden.

ons kindje krijgt een naam met 5 letters. ze komen daar nog niet echt ver mee want er zijn erg veel meisjesnamen met 5 letters :p

we hebben daarna geen last meer gehad van het raden :D

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Pfff ja hier heeft schoonmoeders de naam van onze eerste ook geraden. Het was voor ons wel zooo duidelijk DE naam dat we niet zijn veranderd. Toen we haar belden dat ze een kleinzoon had gekregen met de naam ..... dacht ze dat we haar voor de gek hielden. Als het voor jullie DE naam is, zou ik ook echt niet veranderen hoor!

12. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Leuke schoonzus he! Ik snap ook niet zo goed dat iemand daar lol aan kan hebben. Ze zei inderdaad ook dat ze niet meer wist dat ze dit gedaan had omdat ze veel te veel had gedronken maar dat betwijfel ik, zulke dingen zoekt zij helemaal, erg triest.Bij ons 1ste zoontje probeerde ze het ook, toen hadden we een treintje gekocht met zijn naam en haar de letter n laten zien. Je hebt natuurlijk veel namen met een n er in. Ik wil nu ook graag treintje kopen en zat te denken om een letter te kopen die helemaal niet in de naam zit.

Ik heb wel gezocht naar een andere naam maar dit is wat we al gekozen hadden vanaf de dag dat we wisten dat we nog een jongetje krijgen. En anders laat ik me misschien ook kennen en vind zij het alleen maar prachtig.

Bedankt allemaal.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vond het altijd wel leuk als mensen gingen raden en ja, ik had ook een collega die de naam goed heeft geraden, maar ik bleef stug volhouden dat dat niet de naam was. Achteraf zei ze nog: zie je wel!! Nee, mij boeide het echt niet dat mensen gingen raden. Maar nu ben ik sowieso iemand die iets moeilijk stil kan houden. Ik had al aan een aantal mensen de naam verklapt.

Owja, Sven is tijdens de olympische spelen geboren en toen had je natuurlijk Sven Kramer die veel in het nieuws was. Maar Sven hadden wij al tijden in ons hoofd zitten, mochten we ooit een zoontje krijgen. Tijdens onze eerste zwangerschap al. We hebben nooit overwogen om het te veranderen, maar je wil niet weten hoevaak mensen ons vroegen: Is hij vernoemd naar die schaatser. Zelfs tijdens het hechten van mn keizersnee hadden de artsen het alleen nog maar over Sven Kramer en het schaatsen.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry hoor wat is in vredesnaam het probleem??? Je schoonzus was dronken en heeft per toeval de naam geraden. Jij hebt niet aangegeven dat het daadwerkelijk zo is. Dus snap echt niet waar je je druk om maakt. Als dit de naam voor jullie is dan ga je er toch voor.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha hier zei mijn moeder: als jullie hem maar geen Sieb noemen, dat vind ik zo'n erge naam! (had ze haar redenen voor)Toen we een paar weken later belde dat haar kleinzoon Siem geboren was moest ze daar wel aan terug denken haha.

Niet te druk over maken. Helemaal niet mee bezig zijn. Lekker belangrijk, laat mensen maar raden ;)

16. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ze was dronken toch? Herinnert ze zich er nog wel wat van dan? Ik zou gewoon een heel andere naam opgeven. Hij gaat Klaas heten. Zo, zij blij, jij van het gezeur af.

17. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Was het maar per toeval, dan had ik er misschien minder mee gezeten. Er zit ook nog een heel verleden achter waarom ik me misschien drukker maak maar omdat hier allemaal neer te zetten is niet relevant. En je hebt gelijk, als wij de naam mooi vinden dan moeten we er gewoon voor gaan.

Deel Deze Pagina