Naam raden

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roxje, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxje

Roxje Actief lid

17 apr 2017
    133
    52
    28
    Vrouw
    Groningen
    mensen zijn namen aan het raden bij ons..
    bijna iedereen heeft de jongens naam half goed haha , er word vanuit gegaan dat we het vernoemen .

Ik blijft ontkennen .
    Zouden jullie ook blijven ontkennen ?

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ja!
    De naam is voor mij iets wat iedereen echt pas na de geboorte hoort. Maar kan voor jou anders zijn.
    Als je het nog niet wilt vertellen zou ik dat of heel eerlijk zeggen of gewoon verwarring saaien door steeds bij andere namen te zeggen dat die ook leuk zijn...

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nee. Ik zie echt niet waarom je de naam geheim zou houden, als na de geboorte iedereen hem mag horen. Zéker als het een vernoeming is, dan zou het niet eens erg zijn als iemand de naam nog zou pikken.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik zou ook glashard ontkennen en mensen proberen op het verkeerde been te zetten. Maar zoals @Overtherainbow al aangeeft is dat ook persoonlijk.

Hier wordt wel eens gevraagd of we al een naam hebben (door mensen die iets verder weg staan), niet wat die naam dan is. Raden naar namen nog niet meegemaakt.

Als je het vervelend vind zou je ook kunnen vragen of ze dat niet meer willen doen omdat je de naam graag nog even geheim wilt houden. Als je dat met ene glimlach vraagt dan zal dat vast geen probleem zijn.

5. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ja! Ik zou dit graag willen vertellen als het kindje is geboren

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ja. Ik wil de naam pas echt na de geboorte delen. En ik zou het ook niet leuk vinden als ze gaan blijven raden trouwens dus ik zou zeggen dat ik dat niet meer wil. Ze horen het wel na de geboorte.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou blijven ontkennen.

Bij onze dochter probeerde ook iedereen de naam te raden (ook de jongensnaam, geslacht was een verrassing)
    Heb gelijk duidelijk gemaakt dat ze het toch niet gingen raden omdat ze de naam absoluut niet bij ons zouden verwachten.
    En dat klopte ook :p

8. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Blijven ontkennen en anders zeggen: niemand weet, niemand weet, dat hij/zij Repelsteeltje heet.
    :p

Irritant is dat he, sommige dingen wil je echt nog even voor jullie samen houden. Ze weten vaak al zoveel qua data, foto's en geslacht.

9. LSQ

LSQ Niet meer actief

Bij onze tweede hebben we het spelletje gedaan dat mensen de naam en dag moesten raden.
    We hebben de naam niet verteld, want we wilden het een verrassing houden, maar iedereen wist wel dat ze de naam niet zouden raden. We hebben nogal een aparte smaak en dat wisten. Desondanks kwam mijn moeder erg dichtbij. Vond ik knap! Maar verder niets verteld tot na de geboorte.

Deel Deze Pagina