Naam: Rebel voor een jongen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door BabymomS, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aries

    Aries Niet meer actief

    Als je ervoor wil gaan zou ik een tweede naam kiezen die wat neutraler is, zodat hij zelf later eventueel kan kiezen een andere roepnaam te gebruiken als Rebel niet goed bij hem past of als hij er last van heeft in de toekomst.
    Het is niet mijn smaak en ik denk eerder aan een meisje.
     
  2. Bella28

    Bella28 Fanatiek lid

    9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Rebel... vreselijke naam arm kind.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik hou van aparte namen maar dit is gewoon zielig. Het is geen naam maar een woord met een duidelijke betekenis. Het is ook zo bepalend. Als het een rebels type is past het nog bij het karakter, maar stel dat je een hele gevoelige meegaande zoon krijgt die rebel heeft klinkt dat voor geen meter. Het doet me ook aan oorlogen denken.
     
  4. Emmaly

    Emmaly Actief lid

    20 aug 2016
    453
    144
    43
    Ik vind de klank heel mooi! Wel op z'n Engels natuurlijk.
    Maar toch zou ik de naam niet geven. Het is een woord, met een niet heel positieve betekenis. Daarnaast is het ook in het Engels een woord.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Vreselijk
     
  6. Ninge

    Ninge Bekend lid

    27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik ken hem als meisjesnaam van Rebel Wilson. Ik vind het dus ten eerste een meisjesnaam. Ten tweede vind ik het niet mooi. Een rebbel is iemand die veel praat, ik denk namelijk dat het heel nederlands uitgesproken gaat worden. Inderdaad meer een hondennaam. Sorry niet mijn smaak dus. Heeft niet eens met de betekenis te maken, want ook dit soort namen die positief zijn vind ik niks.
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Wat mij betreft mag deze naam op dat andere lijstje ... vreselijk.
     
    Leraje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina