Ons zoontje gaat Harco noemen, hier in Belgie is dat een naam dat je niet tegenkomt, hij is namelijk afkomstig van Friesland en ik en mijn vriend wij wilden iets dat je hier nog niet gehoord had.
Harco afkomstig uit Friesland? Ik heb er nog nooit van gehoord hier.... Maar wel een aparte naam in ieder geval! (Moet er wel even aan wennen hoor, vind hem niet direct supermooi.... Maar dat maakt niet uit natuurlijk, is jullie keus!) Groetjes Miep
Ik ben ook een friezin, maar ik ken de naam ook niet. Tenminste ik heb de naam nog nooit gehoord in de plaats waar ik vandaan kom. Is de naam niet afkomstig uit groningen?
Ja hoor het is inderdaad een friese naam, ik kom officieel ook uit friesland en ken de naam wel, vind het ook een leuke naam, hij wordt trouwens ook wel vaak als Harke gegeven, Harco is geloof ik al weer wat de nederlandse verbastering van de friese naam Harke En tja reacties van die naam vind ik niet leuk, niets van aantrekken want als iedereen dezelfde namen leuk zouden vinden dan zou elk kindje piet heten
idd iedereen kiest de naam zelf he, wij vonden hem trouwens heel mooi passen bij de familienaam van mijn vriend, het word dan Haesendonck Harco vonden we wel mooi klinken, en de keuze van de naam heeft ook wel te maken met de betekenis, het betekent namelijk Leger en mijn vriend is beroepsmilitair geweest.
hmm ik dacht ook dat de naam uit groningen komt! Maar ik vind de naam niet mooi! maar als dit jullie favourite is zeker doen.
Op internet dit gevonden: Harco, Harko, Haro, Heerco, Heere, Herko, Herke, Herkje. Afgeleid van het Germaanse 'hard', met de betekenis; sterk, moedig. Voornamelijk in Groningen en Friesland voorkomende namen.
Heere en Herke ken ik wel. Nou ja, het is dus zowel een friese als groningse naam. Ik vind het een leuke en orginele naam.