Hoi meiden! Nog steeds herstellende van het feit dat ik vorige week mijn allereerste positieve test in handen had ( vanochtend maar nog een keer gedaan en hij was zoooo mooi:-D) hebben wij nu al een probleem.. Als het een meisje wordt dan is de naam Sarah en voor een jongen hadden wij Siem al heel lang in ons hoofd.. Nou betekend Siem (Simon) 'God heeft gehoord' maar ook 'hij met de stompe neus'! Toen kwam ik met Ties aan 'een gave van God', maar daar vind mijn vriend weer teveel op rijmen.. Mijn eigen naam betekent man of kerel, dus vandaar dat wij bovenop de betekenis zitten haha.. Wat vinden jullie?
Mijm naam betekent: het rood harige jongetje. Ben er nooit me gepest ofzo hoor! Ik zou gewoon voor Siem gaan. Als ik iemand zie denk ik bij de naam niet: oh jou naam betekent dat of dat haha. Vind t ook een hele leuke naam trouwens!
Ik zou me ook niet te druk maken om de achterliggende betekenis... Jij zit er waarschijnlijk erg bovenop vanwege je eigen naam, maar de meeste mensen weten een achterliggende betekenis niet eens! Vind Siem ook veel leuker als Ties!
Niet te druk om maken. Mijn naam betekent 'hij ziet uit naar god'. En ik ben toch echt een meisje Siem is een hele leuke naam. Deze naam hadden wij voor een jongen gekozen, maar we krijgen nu een meisje
Siem, wij gaan als we ooit een zoon krijgen onze zoon Simon Willem Arend noemen Als roepnaam Siem! Prachtige naam, ik ben er al jaren fan van
Siem of Ties is beide heel leuk. Ties komt, denk ik, minder voor. Je houdt toch gewoon de mooie betekenis aan?
Zou gewoon Siem doen, super leuke naam! Zou niet weten hoe die betekenis belemmerend kan zijn voor 't jochie in zijn latere leven. Er zijn zoveel Simons en Siems, die worden vast niet allemaal 'stompneus' genoemd. Sterker nog, ik denk dat dat bijna nooit gebeurt. Maar goed. Het geboorte- en namenregister van NRC Handelsblad: Siem
Joh, hoe vaak denk je dat iemand de naambetekenis van Siem zou opzoeken en dit dan vervolgens als een negatief iets zijn. Ik denk dat dit echt weinig voor zal komen. En een stompe neus hoeft overigens helemaal niet lelijk te zijn toch? Het is niet "de stompjes neus" ofzo! Een stompe neus betekent gewoon dat je geen spitsneus hebt. Prima toch. Ik zou me als ik jou was niet te druk maken om de naambetekenis, al helemaal niet omdat denk ik vrijwel geen een Nederlander dit voor de naam Siem uit zijn hoofd weet. EDIT: Wij hebben een jongensnaam in ons hoofd die in de naambetekenis iets met "Leger" is. Ik haat ruzie, oorlog en geweld. Ben echt zo'n pacifistisch typ. Maar om nu een hele mooie naam daar meteen voor te laten glippen. Nah, ik zou (nu nog, ook nog maar pas zwanger) denk ik toch voor je ideale jongensnaam gaan en de betekenis even achterwege laten. Verder betekent mijn naam zowel Waarde alsook Vergelding. Sjah, daar kan ik toch niks mee. We hebben er wel laatst eens smakelijk om gelachen, maar haha ik neem m'n ouders absoluut niet kwalijk dat ze mij 'Vergelding' of 'Waarde' hebben genoemd.