hoe laat je je droomnaam los?

Discussie in 'Babynamen' gestart door giebel, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Hoi, wij weten niet of we een zoon of dochter krijgen maar door wat ik tijdens de echo gezien heb, denk ik eerder een zoon.

Nu vind ik al járen Thomas mooi, en dit komt in onze familie en vrienden kring nog niet voor. Mijn man vind het echter niks.... Hoe laat je zo'n naam dan los? Ik vind het zo moeilijk, ik blijf hem in het hoofd houden en dan kan geen enkele andere naam eraan tippen.... Natuurlijk vind ik het belangrijk dat we het beide mooi vinden maar ik vind het zooooooo jammer...

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb het ook met een naam.
    Mijn vriend vind deze echt niet mooi. En ik vind hem fantastisch!

Misschien kun je een gave associatie eraan geven? Iets wat voor hem spreekt?

Anders neem je een hond of kat en noem je deze Thomas :p

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Voorstellen als tweede naam? Maar als hij het echt niet wil houd het haas op :( anders een dier met die naam?

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Haha leuk idee ;)

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Haha dieren komen er bij ons niet en tweede naam ook niet, dat zegt ons niks. Maar fijn te lezen dat er meer zijn met dit dilemma

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Verliefd worden op een andere naam, als je samen met je man overlegt en samen tot een naam komt die je beide leuk vindt?
    Of de naam toch blijven opwerpen, want een naam die je zó mooi vindt geef je niet zomaar op. Vraag je man wat hij niet mooi vindt aan de naam en kijk maar of dat nog veranderd kan worden.
    Mocht het toch niet de eerste naam worden, dan is het misschien een ideetje voor een 2e naam. Dan heb je 'm in elk geval niet 'weggegooid'.

7. Misschien een naam die er enigszins op lijkt kiezen?

Ik vond Tobin een mooie naam, maar dat vond mijn man verschrikkelijk. Uiteindeijk vond hij Tobias wel een mooie naam en voor mij kwam het dichtbij genoeg bij Tobin ;)

Of bijvoorbeeld thomas, maar dan als roepnaam tom…. :)

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Erg vervelend.
    Misschien kun je hem duidelijk maken wat de naam voor jou betekent en waarom je jullie zoon die naam wilt geven?

En anders moet je 'm manipuleren. Er is geen andere mogelijkheid!

:p

9. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of zeggen dat hij een naam voor de tweede mag uitkiezen? :)

10. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    In ieder geval zou je kunnen proberen echt duidelijk te maken dat het voor jou wèl de naam is. En dat je open staat voor andere namen, maar dat je deze natuurlijk niet zo uit je hoofd kunt zetten...
    Laat hem met andere namen komen. Wat is dan zíjn echte favoriet?

En ik zou de naam heel vaak blijven noemen, denk ik. Haha! Weet ik wel zeker.. "Als Thomas straks geboren is, dan gaan we leuk naar de kinderboerderij, wordt het een echte voetballer", bla bla bla...
    Went 'ie misschien / hopelijk vanzelf aan!

11. Canina

Canina Actief lid

21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gehad. Ik zou toch de naam niet teveel aan je man opdringen, het is tenslotte ook zijn kind. Als ik dat wel gedaan had, had ik hem misschien wel over kunnen halen, maar zou je echt willen dat je kind een naam krijgt waar je man niet achter staat?
    Na lang zoeken hebben wij een naam gevonden die we allebei mooi vinden, en toen lukte het langzaam om mijn 'droomnaam' los te laten. Nu vind ik de gekozen naam veel mooier en ben ik blij dat mijn man en ik samen iets mooi vinden:)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Moeilijk he.. Ik vond Ninthe zo mooi, voor de 2e. Maar manlief kon er écht niet aan wennen. Terwijl ik lang die hoop gekoesterd heb. Ook later nog weleens aan gedacht. Toen we uiteindelijk Katelynn vonden - wat hij vooral mooi vond - heb ik mijn ideale spelling gekozen en dat maakte dat ik 'afscheid' kon nemen van de naam Ninthe. Maar ik heb het lang moeilijk gevonden hoor. Ook nog weleens aan gedacht toen ze geboren was.
    Inmiddels past de naam ook niet meer. Ik zie een tenger meisje voor me bij de naam Ninthe. En wij hebben een 'normale' dame - misschien had de naam nog beter gepast bij de oudste ;) .

En zelfs voor een eventuele 3e (dat zou dan een 'oeps' zijn overigens) is Ninthe inmiddels geen optie meer, omdat het niet past vind ik bij de andere 2. Megan is mijn favoriet hihi. Hoewel ik me wel voorgenomen heb, om écht voor die naam te gaan als het ooit zou gebeuren. Maar oke, manlief is zeker van zijn zaak (er komt geen 3e) dus dat is makkelijk dromen ;) .

Maar terug naar jou: Geef een andere naam een kans... Want het zal misschien moeilijk zijn een naam te vinden die aan jouw thomas kan tippen..

13. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.498
    1.851
    113
    Hier ook gehad met de naam van onze dochter.
    Wij vernoemen en ik wilde wel de exacte naam doen van mijn moeder, maar manlief wilde dat absoluut niet en dat snapte ik wel.
    Uiteindelijk DE naam gevonden en hij vond het echt niets. Maar ik heb het net zolang genoemd met allerlei variaties tot hij het op een keer wel mooi vond (intussen zocht ik wel door hoor, maar dat vond hij ook allemaal niets). De naam noemen deed ik dan door bijv. 'de telefoon op te pakken' of 'me voorstellen' etc.
    Uiteindelijk noemden we haar vanaf week 17 tot het einde altijd al bij haar naam. En dat terwijl we niet wisten of het wel een meisje was... :) Maar dat was gelukkig wel zo, anders hadden we heel erg om moeten schakelen...
    En deze naam past ook helemaal bij haar. We hebben heel veel (negatieve ook) reacties gehad omdat het geen bekende naam voor hier is, maar het past gewoon absoluut bij haar.

14. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik zou uitkijken met het opdringen van een naam. Ik zou het andersom ook niet erg van mijn vriend waarderen als hij telkens een fictieve naam voor onze baby zou gebruiken die ik echt vreselijk zou vinden.

Ik heb mijn "droomnaam"ook op moeten geven. Net als Bolkje hebben we nu een naam die heel dicht in de buurt van de naam komt die ik oorspronkelijk had bedacht, en naarmate we hem vaker gebruiken vind ik het steeds beter passen en vind ik mijn andere naam steeds minder geschikt. Ofwel: ik ben echt blij met de naam die we nu hebben. Dat is per slot van rekening een naam die we allebei gekozen hebben, en waar we allebei trots op zijn. Dat is ook heel wat waard!

15. Ik heb gewoon net zolang volgehouden tot mijn man de naam ook mooi ging vinden :) Ik weet al jaren, al ver voor wij een relatie kregen; als ik ooit een dochter krijg, is dít de naam. Man vond het in eerste instantie niets, maar is er nu wel aan gewend en ziet een eventuele toekomstige dochter ook voor zich met die naam.. Hoe je het uit je hoofd moet zetten, zou ik eigenlijk niet weten..

16. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Haha dit is de tweede, hij heeft de naam voor de eerste bedacht maar om die reden nou dit X mijn zin door te drukken...nee. overigens hadden we de vorige x ook zo'n moeite met een jongensnaam en kregen we een meisje. Zul je zien dat het nu toch weer een meisje is. Al die stress is dan voor niks.

17. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Maar ik had volgens mij in mijn openingspost gezegd dat ik zeker geen naam wil waar we niet beide achter staan. Dus dit zal ik nooit doen. We komen er ook vast uit. Ik vind het alleen lastig deze naam te vergeten...

18. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ik snap je probleem! Ik was helemaal verliefd op de naam Guusje, al van kleins af aan vind ik de naam super. Tot ik mijn huidige man ontmoette, een Amerikaan. Guusje is hier dus helaas geen optie omdat mijn man en vooral zijn familie de naam met geen mogelijkheid uit kunnen spreken. Ik heb het toch wel even moeilijk gevonden toen ik zwanger werd van de meiden dat geen van hun Guusje zou gaan heten. Ik hou sowieso meer van de hollandse namen, uiteindelijk zijn we er wel samen uitgekomen. We hebben gekozen voor Hollandse namen die ook prima te gebruiken zijn in Amerika.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Kost tijd. En zelfs dan blijft het jammer...

Als het aan mij had gelegen had de jongste een andere naam gehad dan ze nu heeft, maar mijn man vond die naam helemaal niets. Hij heeft echt wel zijn best gedaan om er aan te wennen, maar het is niet gelukt. Bij de oudste hadden we hetzelfde 'probleem', maar vond hij mijn keus uiteindelijk wel zo leuk dat we die gekozen hebben. Ik vond dat ik bij de tweede dan ook wel een beetje extra rekening met hem mocht houden, zeg maar. En hij heeft ook echt gezocht naar namen die voldeden aan de 'eisen' die ik aan een naam stelde, dat maakte ook dat ik zijn mening meer ging respecteren (had hij alleen maar gezegd 'niet mooi' en verder alleen maar met suffe namen gekomen, dan had ik er veel meer moeite mee gehad).

Ik ben inmiddels wel gewend aan de naam van onze dochter, hij past bij haar, maar ik blijf het ergens toch jammer vinden...

Mijn tip: zoek naar een naam die voor jullie allebei goed/acceptabel voelt. Het zal, zeker in het begin, als tweede keus voelen, maar dat is in mijn ogen minder erg dan dat één van de twee de naam echt niet mooi vindt.

20. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben dat met een meisjesnaam. Tja, het kindje is van ons samen dus moeten er beide achter staan. Dus op zoek naar een andere leuke naam!

Deel Deze Pagina